کارخانه‌ای در گفتگو با بسیج:

چشم امید به بیگانگان قطعا نمی‌تواند موجبات جهش اقتصادی را فراهم سازد

بدترین شکل امید به پیشرفت این است که یک کشور از دشمن درجه یک خود انتظار همکاری و اقدام به سوی پیشرفت و تعالی داشته باشد.
کد خبر: ۸۵۵۵۲۵۹
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳
ابراهیم کارخانه‌ای عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، در واکنش به برخی اظهارات مبنی بر اینکه تشکیل اتاق اقتصادی مشترک بین ایران و آمریکا می تواند جهش اقتصادی برای ایران به دنبال داشته باشد، گفت: هر کشوری که چشم امید به بیگانگان داشته باشد قطعا نمی تواند موجبات پیشرفت و تعالی خود را فراهم آورد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هیچ کشوری را در جهان نمی توان یافت که ارتباطات خوبش با آمریکا موجب رشد و پیشرفت آن کشور را فراهم کرده باشد. امروز به وضوح می بینیم که کشورهایی که به عنوان ژاندارم های آمریکا در منطقه عمل می کنند، خود غرق در مشکلات سیاسی، امنیتی و اقتصادی هستند و مردمانشان در فقر و فلاکت زندگی می کنند.

وی با تأکید بر لزوم اجرایی شدن تمامی سیاست های اقتصاد مقاومتی، اذعان داشت: رهبر معظم انقلاب نسخه اقتدار اقتصادی و تعالی و پیشرفت ایران را تحت عنوان سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغ نمودند و بر همین اساس ما تنها راه بهبود و رونق اقتصاد کشور را استحکام پایه های اقتصاد مقاومتی و همواره نگاه به ظرفیت های درونی می دانیم.

کارخانه ای در ادامه با بیان اینکه ایران کشوری غنی و سرشار از مواد معدنی است، تصریح کرد: اگر دولت تمام طرح ها و برنامه های خود را در قالب بسیج ملی برای بهره برداری سازماندهی شده از این منابع بکار گیرد، قطعا می تواند دروازه های رشد و توسعه را در افقی روشن و قابل اعتماد به روی خود بگشاید.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در خاتمه با تأکید بر بی اعتمادی ملت ایران به آمریکا و غرب، گفت: بدترین شکل امید به پیشرفت این است که یک کشور از دشمن درجه یک خود انتظار همکاری و اقدام به سوی پیشرفت و تعالی داشته باشد.

ارسال نظرات