مدیرعامل کارگزاری بانک سامان گفت: برخلاف برخی افراد که مدعی هستند بازار اخبار مثبت هسته‌ای را پیش‌خور کرده است، من معتقدم نکات مثبتی در بحث جمع‌بندی توافق هسته‌ای وجود دارد که به این زودی‌ نمایان نخواهد شد.
کد خبر: ۸۵۵۵۳۰۷
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، حمیدرضا مهرآور، مدیرعامل کارگزاری بانک سامان در تشریح روند کنونی بازار با اشاره به اینکه روند بازار مثبت است، گفت: به نظرم نتایج مثبت مذاکرات در بازار مشاهده نشده است.

وی افزود:‌ برخلاف برخی افراد که مدعی هستند بازار اخبار مثبت هسته‌ای را پیش‌خور کرده است، من معتقدم نکات مثبتی در بحث جمع‌بندی توافق هسته‌ای وجود دارد که به این زودی‌ نمایان نخواهد شد.

مهرآور تصریح کرد: بخشی از افزایش قیمت‌ها و هیجانات موجود در بازار به انتظارات فعالان از این رویداد بازمی‌گشت که منجر شد تا در برخی روزها قیمت‌ها رشد و مجددا به حالت قبل بر گردد.

وی افزود: حضور سرمایه‌گذاران خارجی به صورت مستقیم و غیرمستقیم که در حال حاضر حجم قابل توجهی از آنها برای ورود به ایران صف کشیده‌اند، از جمله اتفاقات و تاثیراتی است که به واسطه این توافق انجام خواهد شد.

مهرآور خاطر نشان کرد: ورود این سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف اقتصاد از جمله بازار سرمایه اثربخش خواهد بود، اما متاسفانه ایجاد دیدگاه کوتاه مدت در بازار سرمایه مشکلات را بیشتر کرده است.

مدیرعامل کارگزاری بانک سامان با بیان اینکه باید به تدریج دیدگاه‌های مربوط به بازار سرمایه از کوتاه مدت به میان‌مدت و بلندمدت تغییر مسیر دهد، گفت: با وجود این دیدگاه باید صبر پیشه کرد، تا بازار روند رونق خود را به واسطه اتفاقات خوبی که قرار است در سطح کلان اقتصاد کشور رخ دهد، از سر بگیرد.

وی افزود: نوع نگاه برخی افراد برای کسب سود از بازار سرمایه در کوتاه ترین زمان ممکن ریسک موجود در این بازار را افزایش داده و منجر به آن شده که در مقایسه با نرخ سود بدون ریسک بانک ها، سرمایه گذاران آن بازار را برای سودآوری انتخاب کنند.

ارسال نظرات