معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: هدف دشمنان گسترش اسلام آمریکایی و اسلام متحجر است که هرکدام خاستگاهی دارند و سعی دارند جنگ را به جنگ “اسلام با اسلام” بی‌اندازند در حالی که در گذشته این جنگ بین اسلام با آمریکا و اسرائیل بود.
کد خبر: ۸۵۵۵۳۳۷
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج،سردار محمد حسین نجات در دومین همایش سراسری مدیران و نخبگان هیئت جوانان و نوجوانان عاشورایی در مجتمع فرهنگی تربیتی  امام رضا(علیه السلام) اظهار داشت: امام باقر(علیه السلام) و امام صادق(علیه السلام) به دلیل شرایطی که در دوران قبل آن‌ها بود توانستند ممنوعیت نقل احادیث را لغو و مجدد شروع به نقل حدیث کنند از همین رو عمده تلاش ایشان مربوط به تربیت طلبه و نخبگان و انتقال آن به نسل های بعدی بود.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه امام صادق(علیه السلام) دو رسالت گسترش فرهنگ شیعه و برپایی حکومت اسلامی را برعهده داشتند، افزود: برای اینکه امام معصوم بخواهد قیام کند احتیاج به تعداد زیادی شیعه و همراه دارد اما امام صادق(علیه السلام) هیچ همراهی نداشتند.
 
وی با بیان اینکه زمینه‌سازی برای ظهور امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) تربیت انسان‌های آماده قیام، جانفشان و جان برکف است افزود: اگر مدعی منتظر ظهور هستیم تنها راه نشر آثار فرهنگ اسلامی تربیت افراد آماده شهادت و جهاد است. اوایل انقلاب نبرد با دشمنان مسلحانه بود و انقلاب را با خون خود حفاظت کردیم.
 
نجات با طرح این سئوال که میدان نبرد ما با دشمنان اسلام و جمهوری اسلامی چیست، گفت: امروز نبرد ما نبرد مسلحانه نیست و دشمن با تانک و توپ و موشک، جنگ علیه ما را شروع نکرده است بلکه ابراز جنگ امروز دشمن با نظام جنگ نرم و از طریق فضای مجازی، اعتیاد و غیره است بنابراین در چنین میدانی با توپ و تفنگ نمی‌توان جنگید.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز دشمن وارد عرصه جنگ نرم  شده است به طوری که سنگر و توپخانه‌ای از او را نمی‌بینیم بنابراین میدان نبرد میدان سختی است.
 
وی افزود: هدف دشمنان گسترش اسلام آمریکایی و اسلام متحجر است که هرکدام خاستگاهی دارند و سعی دارند جنگ را به جنگ "اسلام با اسلام” بی‌اندازند در حالی که در گذشته این جنگ بین اسلام با آمریکا و اسرائیل بود.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی داعش را نمونه‌ای از اسلام متحجر دانست و افزود: اگر به کشور‌های منطقه نگاه کنیم کاملا برای ما مشهود است که وضع منطقه به چه شکل است.
 
نجات خاطرنشان کرد: داعش می‌گوید اگر با اسرائیل کنار بیاییم مشکلات ما برطرف می‌شود؛ داعش در واقع اسرائیل را دشمن دوم خود می‌داند و شیعیان را دشمن اول‌ می‌داند؛ این تفکر تکفیری‌ها است.
 
وی اظهار کرد: ما امروز با ۱۹ هزار سانتریفیوژ و غنی سازی ۲۰ درصد پای میز مذاکره نشستیم در حالیکه در ابتدا حتی برای داشتن ۱۰ سانتریفیوژ طرف آمریکایی مارا منع می‌کرد و غنی سازی که از نظر آن‌ها نامشروع بود آمریکا آن را تبدیل به یک حق برای ایران دانست و آن را قبول کرد.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه تمام دستاوردهایی که در این زمینه به دست آمده دستاورد مقاومت بوده است عنوان کرد: آمریکا در خاورمیانه مقابل ایران عاجز مانده است و خود آنها نیز اذعان کرده اند که با تحریم نمی‌توانند ایران را از دستیابی به اهدافش بازدارند.
 
سردار نجات گفت: شهدای ما از خود گذشتند تا دشمن وارد کشور نشود و نباید اجازه دهیم دشمن نزدیک مرز ایران شود. جنگ امروز جنگ فرهنگی است و باید نسبت به ان آگاه و آماده مقابله با آن باشیم.
 
وی افزود: فطرت پاک جوانان و عشق آنان به امام حسین(علیه السلام) بهترین ابزار در مقابل آمریکایی‌هااست که با ابزار فضای مجازی و حمایت‌های صهیونیستی به مقابله با ما ایستاده‌اند. هزاران شهید در راه دفاع از کشور داده‌ایم و همه مردم به این شهدا ارادت و علاقه ویژه‌ای دارند.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه نماز را باید در جوانان گسترش داد چرا که نهی از منکر می‌کند و قرآن را نیز بایستی رواج داد چرا که آیات قرآن هدایتگر است خاطرنشان کرد: بایستی ریشه محبت اهل بیت در جوانان را تقویت کنیم و معارف اسلامی را به جوانان کشور انتقال دهیم.ضمن اینکه تشکیل اتاق فکر در هیئت رزمندگان، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ برای جوانان، حضورجوانان در تشییع پیکر شهدا، برگزاری نواهای آیینی، از جمله مواردی است که می‌توانیم به وسیله آنها از پیچ حوادث کنونی عبور کنیم و باید مجاهدانه وارد این عرصه شویم.
انتهای پیام/ ف
ارسال نظرات