آغاز اردوهاي جهادي در مناطق محروم پارس آباد

طرح اردوهاي جهادي دانشجویان از امروز با هدف کمک به محروميت‌زدايي در روستاهای محروم شهرستان پارس آباد مغان آغاز شد.
کد خبر: ۸۵۵۵۳۷۱
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از پارس آباد، اردوی جهادی «یاران ولایت» به همت بسیج دانشجویی دانشگاه های پارس آباد و با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی، پیام نور و آموزشکده سماء این شهرستان آغاز و به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت.

در آغاز این اردو، دانشجویان بسیجی در جوار یادمان شهدای گمنام شهرستان حاضر و با تجدید میثاق دوباره با آرمانهای شهدا و رهبری اردوی ۱۵ روزه خود را آغاز کردند.

این دوره از اردوها که برای چهارمین سال پیاپی انجام می شود، دانشجویان با وضعیت زندگی مناطق محروم روستایی در ابعاد مختلف فرهنگی، اعتقادی، معیشتی و بهداشتی و آشنا شده و از طریق تلاش مخلصانه برای سازندگی می کوشند تا ضمن خودشناسی، رضوان الهی را کسب کنند و یا به گفته خود دانشجویان "می سازند تا ساخته شوند".

مسئول دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه های پارس آباد حضور داوطلبانه دانشجویان در این طرح را نشان از عزم بالا و روحیه جهادی افراد دانست و گفت: از اصلی ترین شاخصه های روحیه جهادی از خودگذشتگی، فداکاری و مقدم دانستن خواسته های دیگران برخواسته های خود می باشد.

حسن بهری با اشاره به ایجاد زیر ساخت طرح های اقتصاد مقاومتی در مناطق محروم افزود: از دغدغه های اصلی گروه های جهادی توجه به پتانسیل‌های بومی منطقه در تحقق اقتصاد مقاومتی بوده اما در این راستا نهادهای ذیربط در شهرستان نیز باید تمام همت خود را به کار بگیرند.

وی تصریح کرد: دانشجویان بسیجی شرکت کننده در این طرح از امروز در چندین قسمت از مرمت مسجد، احداث غسالخانه گرفته تا ساخت سرویس بهداشتی در روستاهای محروم پیرایواتلو و امیرخانلو از توابع شهرستان پارس آباد مشغول فعالیت می شوند.

مسئول دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه های پارس آباد خاطرنشان کرد: جهادگران در طول مدت اردو در عرصه های اقتصاد مقاومتی، عمرانی، فرهنگی، آموزش و تربیتی، سبک زندگی، امداد و نجات، بهداشت و درمان و ورزشی فعالیت خواهند کرد.

ارسال نظرات