هجوم سرمایه گذاران خارجی به ایران از گمرک بیله سوار

طی چند روز گذشته و بعد از توافق"برجام" ورود هیئات اقتصادی به ایران، گسترش یافته و اخیرا چند کشور همسایه با ایران جهت برقراری روابط اقتصادی و سرمایه گذاری وارد کشور شده اند.
کد خبر: ۸۵۵۵۳۹۰
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از بیله سوار، پس از توافق هسته ای ایران، ورود هیئات اقتصادی از کشورهای اروپایی و همسایه به ایران، گسترش یافته و در روز های اخیر چند کشور اروپایی و همسایه از جمله ترکیه و جمهوری آذربایجان جهت برقراری روابط اقتصادی و سرمایه گذاری از طریق مرز بیله سوار وارد کشور شده اند.

با توجه به نگاه ویژه دولت یازدهم و و نگاه استانداران و به ویژه نگرش اقتصادی استاندار اردبیل به سرمایه ‌گذاران خارجی، تلاش مسئولان بر این خواهد بود که هر گونه موانع و محدودیت ها در راستای سرمایه گذاری رفع شده تا هیئت های اقتصادی به راحتی بتوانند در ایران به سرمایه گذاری مشغول شوند.

آرام حلیم فرماندار بیله سوار مغان در دیدار با اعضای هیئت اقتصادی کشور جمهوری آذربایجان گفت: بعد از توافق هسته‌ای شرکت‌های متعددی از سراسر دنیا خواهان سرمایه‌گذاری در ایران هستند و همسایگانی از جمله جمهوری آذربایجان با وجود اشتراکات متعدد در این زمینه اولویت دارند.

وی گفت:جمهوری آذربایجان می‌تواند دروازه ایران برای ارتباط با منطقه قفقاز باشد و شهرستان بیله سوار با توجه به داشتن گمرک و پایانه مرزی می تواند نقش تعیین کننده ای در روابط دو کشور ایفا کند.

حلیم در دیدار با سرمایه‌گذاران کشور ترکیه نیز اظهار کرد: بیله‌سوار با 68 کیلومتر مرز مشترک با جمهوری آذربایجان و داشتن گمرک بین‌المللی، نزدیک‌ترین مسیر برای واردات و صادرات انواع محصولات به کشورهای حوزه قفقاز و اروپای مرکزی است.

وی با بیان اینکه ما از سرمایه‌گذاران خارجی در منطقه و به خصوص ایران استقبال و حمایت می‌کنیم، افزود: با توجه به تاکیدات استاندار اردبیل و نگاه ویژه دولت یازدهم به سرمایه‌گذاران خارجی، تلاش خواهیم کرد شرکت‌های خارجی در صورت تصمیم به سرمایه‌گذاری، گرفتار بروکراسی اداری و محدودیت نشوند.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار گفت: نزدیک به 3 هزار نفر مسافر آذری روزانه از گمرک بیله‌سوار در حال تردد هستند که 80 درصد این مسافران با هدف معالجه وارد ایران می شوند و با پیمودن مسافت‌های طولانی و مخارج زیاد به سایر استانها جهت معالجه مراجعه می کنند.

وی عنوان کرد: با تقویت بخش خصوصی و حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی می‌توانیم جایگاه توریسم سلامت را در شهرستان احیا کنیم که احداث هتل بیمارستان بین‌المللی مجهز به عنوان زیرساخت مورد نیاز گردشگری به حساب می آید.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی شهرستان مکلف هستند در چارچوب قانون با سرمایه‌گذاران خارجی همکاری کنند، افزود: ما از سرمایه‌گذاران و شرکت‌هایی که قصد سرمایه‌گذاری و فعالیت در منطقه را دارند به خوبی استقبال خواهیم کرد.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار در دیدارهای جداگانه با هیئات اقتصادی کشورهای همسایه، با اشاره به اشتراکات فرهنگی و مذهبی جمهوری اسلامی ایران و کشورهایی همچون ترکیه و جمهوری آذربایجان اظهار کرد: همکاری‌ اقتصادی و تجاری در تعمیق این اشتراکات و رونق روابط کشورهای با اشتراکات مذهبی بسیار اثرگذار خواهد بود.

ارسال نظرات