مدیر عامل و عضو هیئت مؤسس آرزو گفت:از 600 بیمار سرطانی در شهرستان پارس آباد تعداد 22 نفر در اصلاندوز تحت پوشش این موسسه هستند.
کد خبر: ۸۵۵۵۳۹۹
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصلاندوز، سعید مجردی، در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه مؤسسه خیریه آرزو در راستای حمایت از بیماران و کودکان مبتلا به سرطان در شهرستان پارس آباد مغان در اسفندماه ۱۳۸۶ تشکیل شده است اظهار کرد:آرزو مؤسسه ی خیریه و نهادی مردمی و غیر سیاسی است که برای اولین بار در استان در شهرستان پارس آباد تشکیل یافت.

وی افزود:وقتی کودکان و نوجوانان بیمار و نیازمند برای پذیرش به آرزو مراجعه می کنند حتم داریم کسانی در جامعه وجود دارند که بر اساس باورها و افکار خیرخواهانه خودشان برای کمک به آرزو از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند.

مدیر عامل مؤسسه خیریه آرزوبا بیان اینکه ما در آرزو در عین حال که برای رفع مشکلات درمان بیماران تلاش می کنیم برای آینده این بیماران نیز می اندیشیم گفت: راه اندازی درمانگاههای عمومی و تخصصی ، بیمارستان فوق تخصصی سرطان و دهها طرح و برنامه دیگر برای خدمت به انسانهایی که با بیماری سرطان گریبانگیر هستند.

مجردی با اشاره به اینکه با همکاری پزشکان متخصص بیماران قلبی هم کنترل می شوند افزود:شیمی درمانی و رادیوتراپی و چندین امکانات دیگر که در منطقه ما در حال حاضر وجود ندارند با همت و تلاش افراد خیر و کمکهای دولتی می توانند در دسترس باشند تا از سیل عظیم مراجعات بیماران و بستگانشان به شهرستانها کاست.

عضو هیئت مؤسس آرزواضافه کرد:از هر قشر و طبقه ای انتظار داریم برای عضویت و کمک ماهیانه به آرزو اقدام کرده و از شهروندانی که در شهرهای دور از وطن سکونت دارند نیز انتظار می رود برای هموطنان خود کمک کنند.

این مسئول همچنین بیان کرد:بیماران مؤسسه آرزو از شهرها و روستاهای دشت مغان ( پارس آباد ، گرمی ، بیله سوار ، جعفر آباد و اصلاندوز و روستاهای تابعه )هستند و هر از چندی بواسطه اینکه بیماری داخل استان اردبیل بوده و نیاز به کمک دارد توسط این مؤسسه تحت پوشش قرار می گیرد.

مجردی با اشاره به اینکه مؤسسه خیریه آرزو دارای کمیسیون پزشکی است گفت:پزشکان متخصص فوق الذکر بطور داوطلبانه پرونده های بیماران را بررسی و دستور تحت پوشش در آمدن آنها را صادر کرده و برای نحوه درمان و مسیری که باید طی کنند راهنمایی می کنند.

وی با تاکید براینکه مددجویان تحت پوشش آرزو از کارت درمان رایگان برخوردارند افزود:کلیه اقدامات پزشکی از جمله ویزیت،آزمایش ها،سونوگرافی و فیزیو تراپی با مشارکت پزشکان خیر و موسسه آرزو رایگان انجام می گیرد.مدیر عامل موسسه آرزو از تحت پوشش قرار دادن تعداد600 بیمار سرطانی در کل شهرستان پارس آباد خبر داد و گفت:از این تعداد 22 بیمار سرطانی شامل 13 مرد،7زن و 2 کودک در اصلاندوز تحت پوشش این موسسه قرار گرفته که البته یکی از کودکان بهبود یافته است.

وی با بیان اینکه دو عدد صندوق موسسه خیریه آرزو برای کمک به بیماران در خیابانهای اصلی اصلاندوز نصب شده است افزود:کلیه بیماران سرطانی و صعب العلاج شهرستان پارس آباد و حومه تحت پوشش این موسسه قرار گرفته می شوند.

مجردی همچنین از طرح غربالگری سرطان در شهرستان پارس آباد خبر داد و گفت:این طرح از سوی موسسه خیریه آرزو حامی مبتلایان به سرطان با مشارکت کلیه فعالان حوزه سلامت برگزار می شود.

او به همکاری موسسه آرزو با موسسه خیریه مهرانه اشاره کرد و گفت: در قالب تفاهم نامه ای که با موسسه خیریه مهرانه در تهران داریم اسکان مددجویان آرزو در تهران و رادیوتراپی در زنجان به طور رایگان انجتام می گیرد.

وی با بیان اینکه بیمارستان طالقانی و شهدای تجریش تهران هم در بخش هزینه شیمی درمانی برای مددجویان آرزو مساعدت ویژه می کند افزود: مؤسسه آرزو 60 تا 100 درصد هزینه های مددجویان را در بخش هزینه های درمانی پرداخت می کند.

این مسئول بیان کرد: موسسه آرزو بعد از پذیرش بیمار بدون در نظر گرفتن برخی محدودیت های اداری در کمترین زمان ممکن هزینه آنان را پرداخت می کند و این موسسه با پشتوانه مالی و حامیانی که دارد میتواند به تمامی بیماران در دشت مغان این خدمات را ارائه کند.

ارسال نظرات