اوراکل در تلاش برای افزایش دامنه درگیری خود با گوگل بر سر حقوق مالکیت معنوی، این شرکت را به نابودی بازار جاوا متهم کرده است.
کد خبر: ۸۵۵۵۴۲۱
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از کامپیوترورلد، اوراکل که معتقد است در اندروید از مولفه هایی استفاده شده که توسط این شرکت ثبت اختراع شده اند ماه گذشته دامنه درگیری خود با گوگل را افزایش داد و به تازگی شکایت تازه ای را در دادگاهی در سان فرانسیسکو به ثبت رسانده و مدعی شده در شش نسخه از سیستم عامل اندروید حقوق مالکیت معنوی این شرکت نقض شده است.

این شش نسخه که از سال 2010 تا به حال عرضه شده اند، عبارتند از Gingerbread، Honeycomb، Ice Cream Sandwich، Jelly Bean،Kit Kat و Lollipop. مدعای اصلی اوراکل این است که در کدنویسی اندروید از هزاران خط کدمنبع متعلق به پلاتفورم جاوا استفاده شده و در جریان این کپی کاری حق ماکلیت معنوی اوراکل لغو شده است.

ادعای دیگر اوراکل این است که با گسترش استفاده از آندروید و تسری آن به پوشیدنی های هوشمند، تلویزیون ها، خودروها، لوازم خانگی و ... میزان نقض کپی رایت جاوا هم افزایش یافته است.

این شرکت می گوید با افزایش  تبلیغات بر روی پلاتفورم اندروید درآمد و سود گوگل هم از این طریق افزایش یافته و سوءاستفاده مستقیم و غیرمستقیم از کدهای مسروقه جاوا یکی از عوامل این موفقیت است.

اوراکل در نهایت گوگل را به نابودی کسب و کار جاوای خود متهم کرده و تصریح کرده که این شرکت موفقیت خود را تا حد زیادی مدیون استفاده بدون مجوز از 37 بسته جاوا در سال های اخیر است. گول هنوز در این زمینه واکنشی از خود نشان نداده است.

ارسال نظرات