زیرساخت‌های جاده‌ای شهرک‌های صنعتی اردبیل تقویت شود

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: نبود زیرساخت‌های خیابان و جاده‌ای در شهرک‌های صنعتی استان اردبیل یکی از عوامل بازدارنده سرمایه‌گذاری در استان بوده که باید این مشکل برطرف شود.
کد خبر: ۸۵۵۵۴۵۰
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، ابراهیم فریدی، مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل در بازدید از کارخانه طنین پیک شهرک صنعتی 2 اردبیل اظهار داشت: آسفالت خیابان فاز 2 شهرک صنعتی شماره دو اردبیل نیازمند 20 میلیارد تومان اعتبار بوده که امیدواریم مسئولان در این راستا اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی تصریح کرد: متاسفانه به دلیل نبود زیرساخت‌های خیابان و جاده‌ای در فاز 2 شهرک صنعتی اردبیل بسیاری از سرمایه‌گذارن رغبتی برای سرمایه‌گذاری در این شهرک ندارند و این امر یکی از عوامل بازدارنده سرمایه‌گذاری در استان اردبیل است.

فریدی گفت: نیاز است مسئولان استانی و نمایندگان مجلس با تامین اعتبارات ویژه در راستای آسفالت جاده فاز 2 شهرک صنعتی اردبیل تمام تلاش خود را به کار بگیرند تا با توسعه زیرساخت‌ها در این شهرک شاهد افزایش سرمایه‌گذاری و فعالیت همه‌حانبه واحدهای تولیدی استان باشیم.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل بیان کرد:هم اکنون 75 درصد واحدهای تولیدی و صنعتی شهرک صنعتی 2 اردبیل در حال فعالیت هستند و متاسفانه 25 درصد به دلیل مشکلات اقتصادی و تحریم‌های اخیر کشورهای اروپایی و غربی در حال رکود هستند که سال گذشته در این راستا 22 واحد تولیدی و صنعتی راکد در استان دوباره فعال شده‌اند.

مدیرعامل کارخانه توپ‌سازی طنین‌پیک اردبیل نیز اظهار کرد: کارخانه طنین پیک اردبیل ظرفیت تولید سالانه 120 هزار توپ والیبال، بسکتبال و هندبال را دارد و توپ تولیدشده در این کارخانه به کشورهای عراق، ترکمنستان و ترکیه صادر می‌شود.

صفا مهدی‌زاده افزود: در حال حاضر این کارخانه به صورت دوشیفته فعالیت می‌کند و برای 150 نفر اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم کرده و در صدد هستیم تا سال آینده کارخانه تولید کفش ورزشی و اسپورت در این مجموعه را نیز راه‌اندازی کنیم.

وی با انتقاد از مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل گفت: متاسفانه عدم حمایت مسئولان امور مالیاتی استان سبب شده تولید و صنعت در استان اردبیل با مشکل بسیار اساسی مواجه شود به طوری که با بهانه‌های غیرمنطقی زمینه‌ساز فرار سرمایه‌گذاران و ایجاد مشکل برای کارآفرینان و تولیدکنندگان بوده که این امر روز به روز نیز گسترش می‌یابد و مسئولان باید برای این امر چاره‌ای بیندیشند.

مدیرعامل کارخانه توپ‌سازی طنین‌پیک اردبیل گفت: متاسفانه اداره دارایی استان نیز تا به حال نتوانسته پنجره واحد سرمایه‌گذاری در استان تشکیل دهد و این امر نیز سبب دغدغه و نگرانی در بین سرمایه‌گذاران منطقه شده که امیدواریم در این راستا مسئولان مربوطه برای تشکیل پنجره واحد سرمایه‌گذاری در اردبیل تلاش کنند.

مهدی‌زاده تصریح کرد: یکی از راهکارهای افزایش تولید و توسعه صادرات برای تولیدات داخلی بازاریابی و استفاده از مشاوران و اساتید برجسته بوده که در صدد هستیم با استفاده از مشاوران برجسته علاوه بر توسعه صادرات کیفیت کالاها و محصولات تولید شده را نیز بالا ببریم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار