مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان اردبیل گفت: با انتخاب هیئت داوران مقالات برگزیده و برتر همایش مناظرات رضوی اردبیل معرفی شد.
کد خبر: ۸۵۵۵۴۶۹
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل،سیدناصر اسحاقی، در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: با انتخاب هیئت داوران که از چهره‌های برجسته و ملی حوزه و دانشگاه کشور بوده‌اند، مقالات و آثار برگزیده و برتر همایش مناظرات رضوی اردبیل معرفی شد.

وی گفت: براساس آرای هیئت داوران این همایش 9 مقاله به عنوان آثار برتر معرفی و صاحبان این آثار در آئین اختتامیه همایش که در ساعت 10 صبح روز چهارشنبه 28 مرداد در مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل برگزار می‌شود، تجلیل ‌و رتبه بندی مقالات برتر نیز اعلام می‌شود.

دبیر همایش ملی مناظرات رضوی اردبیل با اشاره به 9 مقاله برتر بر اساس نام استان‌ها تصریح کرد: «بررسی عوامل و پیامدهای تعصب در مناظره با عنایت به مناظرات امام رضا(ع)» نوشته حبیب کارکن بیرق از آذربایجان شرقی، «بینامتنی قرآنی مناظره‌ امام رضا(ع)با سلیمان مروزی» نوشته هاجر قلی‌زاده و معصومه قنبرپور از استان آذربایجان غربی و «مروری بر مناظره مکتوب حضرت امام رضا(ع) با علمای مذاهب مختلف» نوشته نفیسه مومن دوست از استان تهران از جمله آثار برگزیده است.

اسحاقی «تحلیل گفتمان مناظره‌ها و مجادله‌های حضرت رضا(ع) با دگرهای گفتمانی» نوشته امیررضایی پناه از استان تهران، «اخلاق و مهارت‌های مناظره در مناظره‌های امام رضا(ع) نوشته کاووس روحی برندق از استان تهران و راهکارها و گستره نقش آفرینی نظام ولایی در نظم نوین جهانی با تکیه بر آموزه‌های رضوی» نوشته حامد پوررستمی از استان تهران را از دیگر آثار منتخب این همایش عنوان کرد.

وی افزود: «مؤلفه‌های تقریب مذاهب در سیره رضوی با تأکید بر مناظرات و احتجاجات» نوشته فاطمه خادمی، عشرت صادقی و ام‌البنین چابکی از استان تهران، «اصول حاکم بر مناظرات امام رضا(ع) و شیوه بکارگیری آن در کرسی‌های آزاداندیشی» نوشته مرضیه محمودی و حسین خاکپور از استان کرمان و «مناظره علی ابن موسی الرضا(ع) بزرگ منظره تاریخ اسلام» نوشته مجید محب‌زاده و راضیه طاهری از استان فارس از دیگر آثار برتر همایش مناظرات رضوی اعلام شده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل بیان کرد: خلاصه 132 مقاله هم در قالب کتاب «تمنای وصال» چاپ و در اختیار شرکت کنندگان و علاقمندان قرار می‌گیرد تا بتوانند از مقالات ارسالی به جشنواره بهره‌برداری کنند.

اسحاقی اظهار کرد: آئین اختتامیه همایش ملی علمی پژوهشی مناظرات رضوی روز 28 مردادماه امسال در مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل برگزار و مقالات برتر نیز عصر روز 27 مرداد در مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل به شرکت‌کنندگان ارائه می‌شوند.

ارسال نظرات