آموزش و پرورش اردبیل برای جلوگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان دختر برنامه‌ریزی کند

فرماندار شهرستان اردبیل گفت:‌ ترک تحصیل دانش‌آموزان به ویژه دختران در واقع زنگ خطر را به صدا در آورده که باید آموزش و پرورش اردبیل برای جلوگیری از ترک تحصیل این دانش‌آموزان برنامه‌ریزی کند.
کد خبر: ۸۵۵۵۴۸۷
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل،جواد زنجانی، در گردهمایی روسا و مدیران آموزش و پرورش مناطق و نواحی اردبیل اظهار داشت: برای ارج نهادن به مسائل آموزش و پرورش تیترهای خبری باید آموزشی، فرهنگی و تربیتی باشد تا بتوانیم از این طریق تاثیرگذاری بیشتری در این گونه مسائل در جامعه داشته باشیم.

وی با تشریح اینکه مسائل جانبی آموزش و پرورش، ما را از امور تربیتی، آموزشی و پرورشی غافل می‌کند، افزود: امروزه با هجوم شبکه‌های مختلف اجتماعی و رشد سریع فناوری باید مسایل فرهنگی و پرورشی را در اولویت قرار دهیم و در این زمینه از آمادگی لازم و کافی برای جنگ نرم بیگانگان را داشته و برنامه‌ریزی‌های لازم در این حوزه را انجام دهیم.

زنجانی با بیان اینکه اگر محور آموزش و پرورش را مسائل تربیتی و اجتماعی قرار دهیم می‌توانیم ریشه بسیاری از مشکلات را در آن جست‌وجو کنیم، تصریح کرد: باید به مسائل تربیتی و آموزشی اهمیت فوق‌العاده‌ای قائل شده و در این زمینه با مشارکت و تعامل همه‌جانبه تلاش کنیم تا پویای خاصی به این امر دهیم.

فرماندار شهرستان اردبیل با تاکید بر حساسیت ترک تحصیل دانش‌آموزان گفت: ترک تحصیل دانش‌آموزان به ویژه دختران در واقع زنگ خطر را به صدا در آورده که این امر برای جامعه تبعات زیادی را دارد و می‌تواند زمینه‌ساز بسیاری از مشکلات و به هم خوردن برنامه‌ریزی‌ها شود که برای جلوگیری از این امر انتظار می‌رود آموزش و پرورش و فرمانداران مناطق و نواحی با به کار بردن امکانات موجود مشکلات تحصیلی این دانش‌آموزان را مرتفع سازند.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها را باید در برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزش و پرروش مشارکت داد، اظهار کرد: با مشارکت خانواده‌ها می‌توانیم برنامه‌های عظیم فرهنگی، تربیتی و ورزشی در در سطح بسیار گسترده در استان اجرایی و عملیاتی کرده و به اهداف تربیتی و پرورشی دانش‌آموزان با سهولت بیشتری دست یابیم.

زنجانی با اشاره به نزدیک شدن به ایام انتخابات بیان کرد: آموزش و پرورش ضمانت اجرایی سلامت انتخابات است، بنابراین این نهاد باید از جناح‌بندی‌های سیاسی به دور باشد تا بتواند نقش خود را در ضمانت سلامت انتخابات به خوبی ایفا کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار