عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با بیان اینکه خیلی‌ها معتقدند واردات، نسبت به تولید مقرون به صرفه‌تر است گفت: امنیت غذایی هنوز در امنیت ملی کشور جایگاه خودش را نیافته است.
کد خبر: ۸۵۵۵۵۲۳
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، غلامرضا نوری عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی امروز در سومین جلسه هیات عمومی و دوازدهمین جلسه شورای مرکزی نظام صنفی کشاورزی کشور گفت: بحث هسته‌ای از دو جنبه ارتباط مستقیم با کشاورزی دارد، یکی به لحاظ فنی و دیگری در بحث تعاملات بین‌المللی است.

وی افزود: یکی از چالش‌های کشاورزان بازار عرضه محصولات است که در حال حاضر کشاورزان از آن رنج می‌برند.

عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی اظهار داشت: توسعه بخش کشاورزی اتفاق نمی‌افتد، مگر با مشارکت همه ذینفعان کشاورزی و ما باید در این راستا کشاورز محور باشیم.

نوری با بیان اینکه تشکل‌های صنفی و غیر دولتی بسترهای مناسبی را برای اتصال بخش کشاورزی به ذینفعان این بخش فراهم می‌آورند، گفت: اگرچه زمان زیادی از تاسیس نظام صنفی نمی‌گذرد، اما انتظار فعالیت‌های مهمتری از آن مد نظر است.

وی افزود: بخش کشاورزی یکی از بخش‌های مظلوم است و خیلی‌ها به آن اعتقاد ندارند و معتقدند واردات مقرون به صرفه تر است.

عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی اظهار داشت: مسائل مختلف از جمله افزایش دمای هوا و کمبود آب ،‌تولید محصولات کشاورزی را در دنیا محدود می‌کند و همین موضوع می‌تواند بر آینده واردات نیز تاثیرگذار باشد.

نوری با بیان اینکه امنیت غذایی هنوز در امنیت ملی ما جایگاه خودش را پیدا نکرده بیان داشت: یک کارشناس جهانی با 90 سال سن می‌گوید در 100 سال آینده کسی که نتواند غذای ملتش را تهیه کند، نمی‌تواند در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشد.

ارسال نظرات