رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی مطرح کرد
رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی گفت: هم‌اکنون 12 پژوهش‌کده و مرکز ملی تحقیقات فعالیت دارند که به عنوان بزرگ‌ترین شبکه علمی علوم شیلاتی کشور محسوب می‌شوند.
کد خبر: ۸۵۵۵۵۴۲
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد پورکاظمی در حاشیه سفر به مازندران در آمل اظهار کرد: هم‌اکنون حدود 12 پژوهش‌کده و مرکز ملی تحقیقات فعالیت دارند که به عنوان بزرگ‌ترین شبکه علمی علوم شیلاتی کشور محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه این موسسات در شمال و جنوب کشور در عرصه‌های مختلف صید، صیادی و آبزی‌پروری فعالیت دارند، تصریح کرد: در قسمت صید و صیادی برآورد ذخایر با شناوری جنوب انجام می‌شود و با روش‌های پایشی در شمال هم فصل و زمان تخم‌ریزی و فصل شروع صید و خاتمه آن مشخص می‌شود.

رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی بیان کرد: هم‌گامی بسیار نزدیکی با مجموعه شیلات داریم و با هم‌افزایی و هم‌گرایی، افزایش تولید در واحد سطح و کاهش ضایعات ماهی جزء اولویت‌هاست.

این مسئول گفت: طرح محوری وزارت جهاد کشاورزی و سازمان شیلات کشور توسعه پرورش ماهی در قفس است و با پروژه‌های متعدد در مورد مکان‌یابی آنها، ارزیابی تهدیدات و عوامل زیست‌محیطی برای پرورش ماهی در قفس است.

پورکاظمی اضافه کرد: تفاهم‌نامه طرح کلان ملی فناوری و نوآوری تولید انبوه قزل‌آلای رنگین‌کمان عاری از بیماری که در شهرستان آمل امضا شد بر پرورش قزل‌آلای بدون بیماری تاکید جدی دارد، هرچند صنعت ماهیان سردآبی با ورود بیماری‌های ویروسی در غرب کشور به شدت مورد تهدید قرار گرفت.

وی گفت: ماهی‌ها را باید در دو فاز تست‌های مختلف و برنامه اصلاح نژاد مورد سنجش قرار دهیم و دعوت از متخصصان صاحب‌نظر از کشورهای خارجی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و مشارکت بخش خصوصی می‌تواند صنعت قزل‌آلا و آبزی‌پروری را از مخاطرات نجات دهد.

پورکاظمی بیان کرد: می‌خواهیم این طرح مهم به تدریج بر روی ماهیان خاویاری و دیگر ماهیان اجرایی شود.

ارسال نظرات