رئیس سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری کشور:

بسیج مهندسین عمران و بنیاد معماری انقلاب اسلامی در زمینه معماری اسلامی با هم همکاری می کنند

رئیس سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری کشور گفت: بسیج مهندسین عمران و بنیاد معماری انقلاب اسلامی در زمینه معماری اسلامی با هم همکاری می کنند.
کد خبر: ۸۵۵۵۵۸۷
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، ایلخان در جمع خبرنگاران در خرم آباد با بیان اینکه در حوزه معماری اسلامی در اغلب استانهای کشور کارگروهی تشکیل شده است و رایزنی هایی هم با بنیاد معماری انقلاب اسلامی که زیر نظر دفتر مقام معظم رهبری است شده است تا همکاری های جدی را با هم در این زمینه داشته باشیم افزود: امید داریم که این همکاری به نتیجه برسد و این فعالیت به صورت مستمر و یکپارچه با همکاری بنیاد معماری انقلاب اسلامی دنبال شود.

وی با اشاره به اینکه کارگروههای تخصصی بسیج عمران و معماری می توانند محصول کار خود را در قالب پیشنهاد به دستگاههای متولی مسائل عمرانی و معماری ارائه دهند گفت: به عنوان نمونه در کارگروه معماری اسلامی بررسی هایی که توسط این کارگروه انجام می شود می تواند در اختیار شهرداری ها قرار بگیرد.

رئیس سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری فعال کردن کارگروههای تخصصی بسیج مهندسین عمران و معماری به منظور بهره گیری از ظرفیت و دانش مهندسین بسیجی را از جمله اولویت های این سازمان برشمرد و گفت: این کارگروهها به اختیار استانها و بر اساس نیازهای هر استان ایجاد می شوند.

ایلخان ادامه داد: به عنوان نمونه اگر استانی با پدیده آب های سطحی و استانی با پدیده ریزگردها مواجه است کارگروههای تخصصی بسیج مهندسین عمران و معماری متناسب با این پدیده ها ایجاد می شوند تا بتوانند بر اساس توان اعضاء خود به ارائه راهکار و پیشنهاد بپردازند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 200 هزار نفر عضو سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری هستند تصریح کرد: هدف از تشکیل حلقه های صالحین در قشر بسیج مهندسین عمران و معماری این است که مهندسین بسیجی ضمن تقسیم بندی در قالب کارگروههای تخصصی با عناوینی همچون معماری اسلامی، شهرسازی اسلامی و دیگر عناوین علاوه بر پرداختن به بحث های تخصصی به موضوعات معارفی و تقویت بنیه دینی خود نیز بپردازند تا در مسیر تخصصی که در آن فعالیت می کنند یادشان نرود که محور کار ما مبانی دینی و اسلام است.

ارسال نظرات