وزیرجهاد کشاورزی گفت:مطالبه ۲ هزارمیلیارد تومانی گندم کاران تا انتهای هفته پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۸۵۵۵۶۱۹
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمود حجتی امروز در حاشیه جلسه هیأت عمومی و شورای مرکزی نظام صنفی کشاورزی در جمع خبرنگاران افزود: براساس قانون ما هنوز تا شهریور برای اعلام نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی فرصت داریم. درخواست آن را تقدیم دولت کرده ایم و امیدواریم که تا قبل از پایان شهریورماه دولت نیز نرخ‌ها را تصویب کند، تا ابلاغ شود.

وی با بیان اینکه درسال جاری یک میلیون و 200 هزار تن بیشتر گندم خریداری شده است، خاطر نشان کرد: در سال جاری پیش بینی می‌شود که خرید تضمینی به 8 میلیون تن برسد که این رقم در حال حاضر از 7 میلیون و 600 هزار تن عبور کرده است.
وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: مبالغی از محل تسهیلات بانک مرکزی به صورت وام همچنین 2 هزار میلیارد تومان ازمحل پرداخت دولت از خزانه، برای خرید تضمینی گندم اختصاص داده‌ شده است . شرکت بازرگانی دولتی نیز از محل فروش آرد به کارخانه‌ها ماکارونی و صنایع غذایی مقداری از خرید تضمینی گندم را تامین کرد.
حجتی اضافه کرد: در مجموع تا به امروز حدود 6 هزار و 300 میلیارد تومان از طلب گندم کاران پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: در دوماه اخیر پرداخت مطالبات گندم کاران با تاخیر روبه رو شده که این امر به خاطر محدودیت‌های مالی دولت در این مقطع است.

حجتی تاکید کرد: امیدوارم تا آواخر هفته جاری یا ابتدای هفته بعد نزدیک به دو هزار میلیارد تومان مطالبات گندم کاران پرداخت شود.

این مقام مسئول بیان داشت: با پرداخت این رقم به گندم کاران مطالبات آنها از دولت پرداخت می‌شود و مابقی آن قابل پرداخت به روز خواهد بود .

حجتی درباره عدم تمکین صنایع لبنی به افزایش نرخ خرید شیرخام دامداران، اظهار داشت: مصوبات ستاد تنظیم بازار بر اساس ملاحظات تولید و مصرف کنندگان است و همه باید به آن عمل کنیم.

وی تصریح کرد: شیر از فرآورده‌هایی است که دولت حساسیت خاصی برروی آن دارد و در کنار نان و روغن به آن توجه می‌کند که رقم هر کیلوگرم 1440 تومانی شیر خام بر اساس این برآورد ها است.

حجتی اظهار داشت: صنایع لبنی می‌گویند بازار کشش این افزایش قیمت را ندارد به همین منظور سازمان تعاون روستایی به عنوان مباشر این شیر را خریداری و در همین کارخانه‌ها تبدیل به شیر خشک می‌کند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه چرا زور وزارت جهاد کشاورزی به قاچاقچیان میوه نمی‌رسد، گفت: ما برای زور ورزی با قاچاق‌چیان به میدان نیامیده‌ایم و این مسئولیت بر عهده مرزبانی، نیروی انتظامی و گمرک است.

حجتی یادآور شد: ستاد تنظیم بازار درسال جاری تغییری در خصوص نرخ خرید حمایت شیر خام درنظر نگرفته و نرخ 1440 تومانی سال گذشته را مصوب کرده است.

ارسال نظرات