مدیر عامل شرکت آبفار لرستان از تاراج سالانه 4 میلیارد و 200 میلیون تومان آب توسط انشعابات غیر مجاز روستایی در استان لرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۵۵۶۵۲
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، کاکاوند در نشست خبری گفت: هر انشعاب غیرمجاز روستایی ماهانه به طور میانگین 30 متر مکعب که هزینه تولید هر متر مکعب آن 800 تومان می شود آب مصرف می کند و با این حال اگر این میزان را در تعداد انشعابات غیرمجاز استان که تعداد آنها 14583 انشعاب غیر مجاز است ضرب کنیم سالانه چهار میلیارد و 200 میلیون تومان توسط این انشعابات آب به سرقت می رود.

وی با بیان اینکه از مجموع 14583 انشعاب غیرمجاز شناسایی شده 7380 مورد با سازش رفع شده اند افزود: 2989 پرونده نیز به دادگاه ارجاع داده شده اند و تاکنون نیز 917 رای صادر شده است.

مدیر عامل شرکت آبفار لرستان گفت: در حال حاضر نیز 4216 پرونده انشعابات غیرمجاز در دادگاهها در حال بررسی هستند.

کاکاوند با بیان اینکه به دلیل استفاده از طرفندهای مختلف تاکنون موفق به شناسایی خیلی از انشعابات غیرمجاز نشده ایم ادامه داد: اگر مصارف غیرمجاز نباشد مشکلات ما به مراتب خیلی کمتر می شود.

وی به کاهش 20 درصدی بارندگی در استان اشاره کرد و ادامه داد: در کوهدشت و رومشکان 69 حلقه چاه را از رده خارج کردیم و حتی یک حلقه چاهی را نیز که در کوهدشت حفر کرده بودیم در حال حاضر از آن گاز خارج می شود.

 

مدیر عامل شرکت آبفار لرستان با بیان اینکه وضعیت آب های زیر زمینی خوب نیست گفت: برخی از چاهها به دلیل شوری و همچنین برخی به دلیل پایین آمدن سطح آب از رده خارج شده اند.

کاکاوند اظهار کرد: در حال حاضر 130 روستای استان به وسیله تانکر آبرسانی می شوند؛ البته از این تعداد 71 روستا به صورت دائم و مابقی به صورت پاره وقت آبرسانی می شوند.

وی با اشاره به اینکه بالای 90 درصد مصارف آب در بخش کشاورزی، دو تا سه درصد در بخش صنعت و پنج تا شش درصد در بخش خانگی می باشد اضافه کرد: عمده مشکل ما در بحث چاههای غیرمجاز ایجاد شده در اراضی هندوانه کاری است.

مدیر عامل شرکت آبفار لرستان گفت: طبق بررسی های جهاد کشاورزی و آب منطقه ای در کشت هندوانه و دیگر محصولات از چاههای غیرمجاز استفاده می شود .

کاکاوند با تاکید بر اینکه دلیل خشکیدگی کشکان خشکسالی نیست؛ بلکه علت آن آبیاری غیرمجاز مزارع برنج و باغات به وسیله آب این رودخانه است اظهار کرد: متاسفانه به دلیل وجود بخش های مختلف و عدم تفکیک وظایف مشخص نیست که متولی برخورد با این پدیده چه کسی است.

وی با بیان اینکه پروژه آبرسانی 85 روستای استان با 30 هزار نفر جمعیت در هفته دولت به بهره برداری می رسد یادآور شد: برای تکمیل این پروژه ها 14 میلیارد و 263 میلیون تومان اعتبار صرف شده است.

ارسال نظرات