مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های گیلان در گفت‌وگو با بسیج:
مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های گیلان با بیان اینکه در موضوع هسته‌ای اولویت، بررسی مصالح ملی بر برجام و قطعنامه سازمان ملل است گفت: تحلیل‌های یاس آلود زود هنگام مضر مصالح ملی و کشور خواهد بود.
کد خبر: ۸۵۵۵۶۹۶
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۷

حجت‌الاسلام و المسلمین سعید مهدوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، با اشاره به موضوع مذاکرات اظهار کرد: در رابطه با بحث مذاکرات همانطوری که مقام معظم رهبری گفتند فرآیند قانونی باید با حوصله و بدون هیجانات کور سیاسی طی شود.

وی با بیان اینکه در موضوع هسته‌ای اولویت، بررسی مصالح ملی بر برجام و قطعنامه سازمان ملل است گفت: تحلیل‌های یاس آلود زود هنگام مضر مصالح ملی و کشور خواهد بود.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های گیلان با بیان اینکه نباید از توافق سوء استفاده حزبی و جناحی شود یادآور شد: عقب نشینی نظام سلطه از مواد این توافق، حاصل مقاومت 12 ساله ملت ایران بوده است نه نتیجه تاکتیک‌های غلط مصالح‌ جویان یا نتیجه تعامل ما با نظام سلطه گرچه همه مردم خواهان این هستند که مسئولین و نهادهای مرتبط و مسئول با قضیه بررسی برجام دقت، حوصله و حساسیت لازم برای حفظ مصالح و عزت کشور و ملت ایران را رعایت نمود و احیانا اگر بعضی از نقاط دارای ابهام و تفسیرپذیر این تواقق موجبات سوء استفاده دشمنان این ملت و کشور را در آینده فراهم می‌کند.

حجت‌الاسلام مهدوی تصریح کرد: در فضای تبلیغی و جنگ روانی غرب و دنباله‌های غرب‌زده آن مبنی بر سوء استفاده از این توافق نباید بی‌توجه باشیم و بدانیم که نظام سلطه همان نظام استعمارگر، ظالم و خوددگری است که در خاطره تاریخ معاصر ملت ما این کشورها خاطره خوشی به جا نگذاشتند و همچنان در جایگاه قدرت‌های فاسد و استعمارگر و شیطانی نقش آفرینی می‌کنند.  

وی یادآور شد: اگر قرار است ملت ایران از این فرآیند خاص سیاسی ثمره‌ای ببیند باید بعد از لغو تحریم‌ها شاهد شکوفایی اقتصاد مقاومتی باشد تا از طریق دست‌یابی به حق مسلم خویش مانند دست‌یابی به فناوری انرژی هسته‌ای و دست‌یابی درست و عاقلانه بر درآمدهای بلوکه شده خویش در دست غاصبان ظالم آمریکایی و هم‌پیمانان او بتواند جهت تمدن‌سازی نوین اسلامی حرکت نماید.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های گیلان افزود: اگر این پول‌های آآزاد شده حرف واردات بی‌ثمر و کالاهای تجملی و لوکس گردد و یا اینکه براساس سیاست‌های اقتصادی لیبرالیستی شاهد فاصله طبقاتی میان قشر فرودست و بالادست گردیم اینها نه تنها یک پیروزی نیست بلکه زمینه سلطه و استعمار دشمن توسط قشر غرب‌زده برای کشور ما فراهم می‌گردد و تجربه تلخ اقتصاد بیمار وابسته به نفت زجر مضاعف را برای مردم ایران به ارمغان می‌آورد.

حجت‌الاسلام مهدوی ادامه داد: آنانی که اظهار خوشحالی و بیان آرزوهای خویش جهت افتتاح شعبه اغذیه مکدونالد می‌نمایند حکایت از حاکمیت نظام غیر اسلامی در فضای تجاری و اقتصادی می‌کنند و البته حواص ملت ایران در قبال جریان سازش و منفعل نسبت به نظام سلطه باید صحیح باشد که در فضای جنگ روانی و تبلیغی شوق ورود صحبت‌های آمریکایی موجبات بزک‌شدن چهره‌های این کشورهای سلطه‌گر را فراهم ننماید زیرا هنوز آمریکا، انگلیس و کشورهای هم‌پیمان آنها کشورهای استعمارگر می‌باشند که به جایی اینکه به فکر یک تعامل مناسب سیاسی اقتصادی با کشورها باشند درصدد یک بهره‌برداری و استعمار کشورها تا حد مقدور می‌باشند.

وی اضافه کرد: باید ببینیم که آیا آنها ایران را فقط به خاطر بازار مصرف می‌خواهند یا حقیقتا اجازه ورود فناوری و سرمایه گذاری‌های دارای منفعت برای هر دو کشور را هم می‌دهند، تاکنون که ما خاطره خوشی از سبیاری از کشورهای 1+5 نه در حوزه اقتصاد و نه در حوزه فرهنگ و سیاست و امور دفاعی و نظامی نداشته‌ایم، اینانی که الان در قطعنامه اخیر سازمان ملل شروط بسیاری سختی برای سیستم دفاعی و نظامی ایران گذاشته‌اند و براحتی برای نظام‌های دیکتاتور منطقه از جمله عربستان تسحیلات نظامی جهت سرکوب مردم مسلمان منطقه فراهم نموده‌اند؛ اینها اگر ظالم و زورگو نمی‌باشند چرا نسبت به جنایات رژیم اشغالگر و کودکش صهیونیستی اسرائیل واکنش نشان نمی‌دهند؟ چرا ناله‌های کودکان مظلوم یمن، فلسطین رسانه‌های این کشور را به فریاد در نمی‌آورد.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های گیلان گفت: در مواجهه با نظام سلطه راه تعامل نه اینکه یک تدبیر سیاسی است بلکه یک تزویر تحلیل سیاسی است.

ارسال نظرات