نماینده ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج نیشابور اظهار داشت: دختران به عنوان رکن مهم جامعه، که نقش مهمی در شکل گیری خانواده های اسلامی دارند می توانند قدرت بی بدیلی در ایجاد تمدن اسلامی باشند.
کد خبر: ۸۵۵۵۷۱۷
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام و المسلمین حسین رحیمی همزمان با سالروز میلاد حضرت معصومه (س) درجمع خواهران بسیجی در نمازخانه شهدای بسیج این ناحیه گفت: دختران به عنوان رکن مهم جامعه، که نقش مهمی در شکل گیری خانواده های اسلامی دارند می توانند قدرت بی بدیلی در ایجاد تمدن اسلامی باشند تا حدی که قادر هستند فرآیند جهانی شدن را از سقوط به اسفل السافلین به سمت صعود به مدینه فاضله مهدوی (عج)رهنمون گرداند.

وی اظهار داشت: نامگذاری روز میلاد حضرت معصومه (س) به عنوان روز دختر فرصتی مغتنمی برای بیان شخصیت، منزلت و مرتبه ایشان است خصوصا درحال حاضر که بی هویتی و بحران معنویت جمع کثیری از بشیریت را مبتلا ساخته و انحطاط از نوع غربی، شرافت انسانی و اخلاقی را هدف گرفته است تاسی دختران جامعه اسلامی به اسطوره علم و عفاف حضرت فاطمه معصومه (س) و الگو پذیری از ایشان زمینه ساز تعالی معنوی اخلاقی و علمی دختران نوجوان وجوان ماست.

وی تصریح کرد: لازم است دست اندرکاران فرهنگی کشور این فرصت های ذی قیمت را ارج نهاده و از تمام امکانات فرهنگی و زمینه های موجود برای تبیین و ترویج منش و شخصیت آن حضرت بهره برداری کنند.

مسئول تایید محتوا و نظارت بر امور فرهنگی بسیج نیشابور عنوان کرد: دختران جامعه اسلامی از آنچه که سال ها استکبار جهانی درکل عالم در راستای عفت زدایی و معنویت گریزی به وسیله ابزار متعدد دنبال کرده است در امان مانده و به واسطه برخورداری از فرهنگ فاطمی الگویی پسندیده از دختران عفیفه و فهمیده در جامعه جهانی ارائه نموده است بی تردید این نوع الگو سازی برازنده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و یکی از زمینه های مهم آن برقراری عدالت جنسیتی نه برابری جنسیتی در تمامی زمینه های اجتماع می باشد تا آینده پر از امید و نشاط برای دختران رقم بخورد.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمی تصریح کرد: در جاهلیت مدرن امروز همچون دوران جاهلیت نگاه ابزاری و منفی به این رحمت الهی (دختر) دارند.

وی ادامه داد: وجود دختر را در زمان جاهلیت ننگ می دانستند و اگر فرزندی مونث در زندگی آنها متولد می شد بسیار ناراحت و غضبانک و یا فرار از قوم و قبیله خویش و یا باذلت و خواری نگهداری می کردند وب عضی اوقات موقعیت چنان رقم می خورد که آنها را زنده به گور می کردند.

وی ادامه داد: فرق نمی کند در جاهلیت مدرن امروزی وقتی که به حقیقت ارزش دختر پی برده نشود و او را به انحطاط اخلاقی فساد و فحشا سوق دهد همان زنده به گور کردن است! و همچنین ارزش و اعتبار و عزت او را پایمال کردن، چه فرقی با زنده به گور کردن دارد.

وی عنوان کرد: دختران ایران زمین و جوامع اسلامی با تاسی از معصومین (ع)و سرمشق قرار دادن زندگی آن ها به اعتلا و ارزش خود پی بردند و حاضر نیستند به ثمن بخس دنیوی برای جلب نظر و بی بند و باری و بی عفتی آن موقعیت ناب خدادای را از دست بدهند چرا که پیامبرخدا (ص)می فرمایند "دختران فرزندان خوبی هستند آنها کمک کار زندگی خانوادگی و برکت زندگی شما و دلسوز شما می باشند".

ارسال نظرات
پر بیننده ها