دبیر قرارگاه صاحب الامر (عج) لرستان از برگزاری جشن های زیر سایه خورشید در دهه کرامت و همزمان با میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) و هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام رضا (ع) در لرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۵۵۷۴۸
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۳:۱۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، میثم کشکولی در نشست خبری تشریح برنامه های جشن های زیر سایه خورشید در استان لرستان با بیان اینکه برنامه های مرتبط با این جشن ها از 25 مرداد با برگزاری جشن بزرگی با حضور خادمین حضرت امام رضا (ع) و همراهان آنها در شهر نورآباد آغاز می شوند افزود: همزمان با دهه کرامت 50 برنامه متنوع در قالب جشن های زیر سایه خورشید در سطح شهرهای مختلف استان برگزار می شود.

دبیر قرارگاه صاحب الامر (عج) لرستان گفت: این برنامه ها با همراهی کاروان خادمین و همراهان و حمل پرچم متبرک به ضریح آقا امام رضا (ع) در قالب برگزاری جشن های مختلف، غبارروبی گلزار شهدا و تجدید بیعت با آرمانهای آنان، دیدار با جانبازان، سرکشی از بیماران در بیمارستانها، حضور در ندامتگاهها، دیدار با سالمندان، حضور در سه روستای شهرستان نورآباد، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان حضور در محلات و دیگر برنامه ها در شهرهای مختلف استان برگزار می شوند

کشکولی با اشاره به اینکه برنامه های پیش بینی شده در قالب جشن های زیر سایه خورشید توسط مجموعه های مردم نهاد و موسسات مذهبی استان برگزار می شوند افزود: پیش بینی می شود که 50 هزار نفر از مردم استان از برنامه های پیش بینی شده بهره ببرند.

وی اضافه کرد: پیش بینی شده است که همزمان با جشن های دهه کرامت 35 هزار بسته فرهنگی نیز متناسب با مخاطبین در بین مردم استان توزیع شود.

دبیر قرارگاه صاحب الامر (عج) لرستان گفت: از پنج سال پیش که برنامه زیرسایه خورشید با حضور خادمین حرم و دیگر همراهان در چند استان شکل گرفت استان لرستان از همان ابتدا جزء استانهای هدف بود و امسال نیز این برنامه علاوه بر برگزاری در 31 استان در 15 کشور مثل عراق، سوریه و حتی چین اجرا می شود.

کشکولی شفاعت و تبرک جویی، مبارزه با خرافات، ایجاد نشاط معنوی و بازگشت، توبه و عنابه را از ثمرات برگزاری جشن های زیر سایه خورشید عنوان کرد و افزود: برگزاری برنامه های زیر سایه خورشید کار وسیعی است که در استان انجام می شود.

وی افزود: زمانی که 15 هزار نفر از مردم کوهدشت توسط چند موسسه برای استقبال از خادمین حرم امام رضا (ع) و پرچم متبرک به ضریح این امام همام به خیابان ها می آیند؛ انتظار داریم که دستگاههای دولتی به ویژه دستگاههای فرهنگی نیز برای برگزاری هر چه بهتر جش های زیر سایه خورشید وارد عرصه شوند.

دبیر قرارگاه صاحب الامر (عج) لرستان با بیان اینکه امروز جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی تا جایی پیش رفته است که دشمنان ما در غرب از ترس اسلام به اسلام هراسی با ایجاد گروههای تکفیری روی آورده اند گفت: رسالتی که بر دوش ما قرار دارد این است که اسلام ناب را با ائمه اطهار (ع) و معصومین که به عنوان انسان های کامل چراغ راه هدایت و تعالی انسان ها هستند معرفی کنیم.

کشکولی زیارت و توسل جستن را یک رسانه دارای پیام دانست و اضافه کرد: زیارت یکی از نقاط مثبت تشیع است؛ اما متاسفانه نتوانسته ایم پیام زیارت را به مردم خود و مردم دنیا منتقل کنیم.

وی اظهار کرد: به عنوان نمونه بنابر اذعان مسئولان امر در هیچ کدام از استانها استقبالی به عظمت استقبال مردم لرستان از ضریح بارگاه امام حسین (ع) صورت نگرفت؛ اما متاسفانه ما نتوانستیم پیام این استقبال را به خوبی منعکس کنیم.

دبیر قرارگاه صاحب الامر (عج) لرستان با دعوت از رسانه ها و اهالی هنر برای همراهی کاروان زیر سایه خورشید در شهرهای مختلف استان گفت: امیدواریم که اهالی رسانه و هنرمندان بتوانند در قالب های مختلف جشن های زیر سایه خورشید را به تصویر بکشند.

ارسال نظرات