دوره عرضی تخصصی با موضوع آموزش سبک زندگی اسلامی در سپاه ناحیه گلوگاه برگزارشد.
کد خبر: ۸۵۵۵۷۵۷
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۲




خبرگزاری بسیج مازندران، به گزارش روابط عمومی و تبلیغات سپاه ناحیه گلوگاه دراین دوره که با حضـــور مسئول نمایندگی ولی فقیه و جانشین فرمانده و کارکنان پایور ووظیفه سپاه ناحیه گلوگـــــاه درنمازخانه سپـــــاه برگزار گردید.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی درخصوص سبک زندگی اسلامی گفت :سبک یعنی روش،متد و زندگی یعنی زیستن وسبک زندگی اسلامی یعنی روش زندگی کردن بر مبنای تعالیم تعالی اســـــلام،موضوع بحث ما چگونه زیستن و چگونه زندگی کردن است.

وی افزود: همه انسانها در زندگی خود سبکی و هر قومی وهرمذهبی یک روشی درزندگی دارند و مهم در زندگی روش داشتن نیست بلکه مهم این است اسلام چگونه زیستن را می پسند د اولیاء خدا،اهلبیت و ائمه چگونه زندگی کرده اند روش اسلامی چه روشی است و سبک زندگی اسلامی در برابر چه سبکی و چه روشی از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد که آن سبکی که امروز در جهان مطرح هست و جوامع اسلامی را تهـــــــدید می کند.

محسنی ادامه داد: آن روش سبک زندگی غربی است سبک زندگی در اسلام با سبک زندگی درغرب که سبک شیطانی است خیلی فرق می کند چون نگاه ها ودیدگاه ها درزندگی فرق می کند اسلام روش زندگی را دریک کتاب بنام قرآن وروش زندگی کردن حضرت رسول اکرم(ص) و جانشینان ایشان بیان نموده است.

وی گفت: پس برای بدست آوردن سبک زندگی اسلامی به قرآن و سنت حضرت رسول و جانشینان ایشان مراجعه کرد غربیها سبک خودشان را دارند در زندگی غربی دنیا اصل است لذت دنیا، رفاه دنیا و خود دنیا اصل است و این جهان بینی آنهاست و زندگی را براساس آن تنظیم می کنند ولی جهان بینی اسلام با فرهنگ غرب فرق میکند بهترین بینش و جهان بینی در عالم جهان بینی اسلامی است اسلام به دنیا و هم به آخرت توجه دارد از دید اسلام انسان فقط در دنیا خلاصه نمی شود انسان از دید اسلام همیشه باقی است.

محسنی افزود: دنیا مقدمه آخرت است و دنیا پلی است برای رسیدن به آخرت. همانطور که بیان شد قرآن و رفتار وسنن حضرت رسول(ص) و جانشینان ایشان سبک زندگی اسلامی را به ما می آموزد مقام معظم رهبری (دامت برکاته) میفرماید قرآن کتاب زندگی است.

محسنی ادامه داد: توجه به کانون خانواده، گرم وصمیمی بودن اعضا خانواده نسبت به هم سبک زندگی اسلامی است برعکس آن در فرهنگ غربی اعضای خانواده ازهم بیگانه و دور هستند خانواده ضعیف است و صمیمیت و روابط اصلا نیست.

محسنی با بیان آیات قرآن و روایات و احادیث روش تعالیم و سبک زندگی اسلامی را در خصوص سبــــــــک حرف زدن،سبک راه رفتن، سبک خوابیدن، روش غذا خوردن، عفو وگذشت در زندگی و صله رحم و حفظ حقوق دیگران و .... مطالبی را عنوان نمودند

بنا به گفته برادرا ن نیروی انسانی قرار است دوره عرضی تخصصی آموزش سبک زند گی اسلامی چند جلسه دیگرادامه پیداکند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها