خبرهای داغ:
شهردار شیراز:

برپایی جشنواره‌ شهر سالم فضا را برای بهره‌وری شهروندان باز می‌کند

شهردار شیراز گفت: با برپایی جشنواره‌هایی نظیر شهر سالم فضا را باز می‌کنیم تا تمام شهروندان بتوانند بهره لازم را ببرند.
کد خبر: ۸۵۵۵۸۴۴
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس علیرضا پاک‌فطرت در جریان گشایش جشنواره و نمایشگاه شهر سالم در پارک خلدبرین شیراز، اظهار داشت: شهر سالم از دیدگاه من آن است که تمام اقشار مردم از سالم گرفته تا معلول و چه ثروتمند و چه فقیر تولیدات خود را در آن عرضه کنند و با یکدیگر در تماس باشند که هم برای خودشان و هم برای مبادلات اجتماعی مفید است.

وی یادآور شد: در بحث عفاف و حجاب کارهای بسیار خوبی در شیراز انجام ‌شده است و فکر می‌کنم بانوان این شهر می‌توانند بیایند و هر چیزی را که نیاز دارند با حداقل قیمت خریداری کنند.

شهردار شیراز تأکید کرد: البته هدف از برپایی این نمایشگاه فروش نیست اما شهرداری این اجازه را دارد تا مکانی برای عرضه محصولات شهروندان فراهم کند.

وی با اشاره اینکه شهر سالم ابعاد مختلف دارد که یک بعد آن فرهنگی اجتماعی است، ادامه داد: مدیریت بحران مانند سیل، زلزله و آتش‌سوزی بخشی از ملزومات شهر سالم است و به نظر من تفکر انسان‌ها و رفتار آن‌ها مهم‌تر بوده و اگر ما بتوانیم آرامشی را در جامعه به وجود آوریم که مردم افکار سالمی داشته باشند، اجتماع سلامت خود را باز خواهد یافت و مردم کمتر به سمت معضلات اجتماعی خواهند رفت.

پاک‌فطرت ادامه داد: برای آتش‌نشانی و پسماند و سازمان ساماندهی مشاغل و میادین‌ که بحث آموزش دارند و نیز خدماتی را که در طول سال به مردم می‌دهند، نمایشگاه خوبی خواهد بود زیرا محل آن مرکز شهر است و شهروندان استقبال می‌کنند.

وی بابیان اینکه در یک مصاحبه کوتاه نمی‌توان تمام معیارهای شهر سالم را بازگو کرد، افزود: به نظر من با برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی ما در حال رفتن به‌سوی شهر سالم هستیم؛ زیرا همین‌که شهرداری به مردم به‌ویژه هنرمندانی که تا دیروز گمنام بودند و نمی‌دانستند تولیدات خود را کجا ببرند، فرصت عرضه محصولات خود را داده، کار درستی کرده است.

شهردار شیراز در ادامه اضافه کرد کرد: درواقع محصولات آن‌ها اگر در بازار هم بود، مردم نمی‌دانستند که چه کسانی آن را تولید می‌کنند.

وی با سپاسگزاری از زهرا یقطین تنها عضو زن شورای شهر شیراز و نیز از پروین حکمت‌آمیز مشاور خود در امور فرهنگی بانوان در راه‌اندازی این نمایشگاه، تأکید کرد: این نمایشگاه دائمی نخواهد بود اما برای کمک به تولیدکنندگانی که توانایی کافی برای در اختیار گرفتن غرفه دائم ندارند، در مکان‌ها و مناسبت‌ها و فصل‌های مختلف نمایشگاه‌هایی ازاین‌دست را برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: شهرداری مجتمع‌های ورزشی و فرهنگی نیز در اختیار دارد که می‌تواند برای عرضه تولیدات افراد به‌صورت دائمی مورد استفاده قرار گیرد.

*تلطیف فضای عمومی

در ادامه معاون فرهنگی شهردار شیراز نیز در حاشیه این جشنواره به خبرنگار فارس گفت: موضوعات و محورهای این نمایشگاه در قالب فضاهای موقت درجایی که مخاطب بسیار دارد، زمینه را برای تلطیف فضای عمومی و فرایندهای اجتماعی بانوان شیرازی فراهم می‌کند.

محمد فرخ‌زاده افزود: مجموعه امور بانوان شهرداری و سازمان ساماندهی میادین و مشاغل و حوزه معاونت فرهنگی شهرداری در کنار شهرداری منطقه یک شیراز این فضا را فراهم کردند.

مشاور شهردار در امور فرهنگی بانوان نیز در حاشیه این آیین به خبرنگاران گفت: این نمایشگاه با حدود 50 غرفه در راستای حفظ کرامت انسانی، صیانت از حقوق شهروندی و حفاظت از ارزش‌های بومی و ملی جامعه به مدت 10 روز برپا خواهد بود.

پروین حکمت‌آمیز خاطرنشان کرد: بخش نمایشگاه این جشنواره شامل دو بخش عرضه محصولات و دیگری نمایشگاه پوستر و عکس تاریخچه فرهنگ عفاف و حجاب است.

وی اضافه کرد: عرضه محصولات فرهنگی عفاف و حجاب برای کاربردی کردن عفاف و حجاب در جامعه و ارائه پوشاک و به‌ویژه لوازم نوشتاری اسلامی ایرانی به‌منظور نهادینه کردن ارزش‌های فرهنگی در نسل جوان است و نیز افزون‌بر غرفه‌های کتاب و تغذیه سالم، در کنار آن بحث مشاوره و آموزش را داریم که این دو عنصر می‌توانند در فرهنگ‌سازی جامعه بسیار مؤثر باشد.

مشاور شهردار شیراز در امور زنان افزود: آموزش فرهنگ ترافیک، پسماند، امداد و نجات، مدیریت خانم‌ها در منازل برای مقابله و پیشگیری از حوادث خانگی با ابزار منزل، و غرفه ورزش و سلامت در زمره موارد دایر شده در نمایشگاه است.

وی گفت: غرفه‌ای را نیز در راستای توانمندسازی بانوان و حمایت از غرور ملی و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی و فعال‌سازی مشاغل خانگی فعال کردیم که زنان محصولات خود را به جامعه عرضه می‌کنند و ما با برگزاری این برنامه موجب تحکیم خانواده نیز می‌شویم.

حکمت‌آمیز اضافه کرد: این جشنواره امروز 25 مردادماه همزمان با تولد فاطمه معصومه (س) آغاز و تا چهارم شهریور نیز که ولادت حضرت امام رضا (ع) است ادامه خواهد داشت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها