خبرهای داغ:
معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز خبر داد

آغاز پروژه ساخت پویانمایی‌های فرهنگ شهروندی در شیراز

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز گفت: در راستای ارتقای فرهنگ شهروندی، ساخت مجموعه‌های پویانمایی برای سنین مختلف به همت این حوزه معاونت آغاز شده است.
کد خبر: ۸۵۵۵۸۴۸
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس محمد فرخ‌زاده اظهار داشت: در سال گذشته، فراخوان دعوت از سازندگان پویانمایی توسط این معاونت منتشر شد که پس از دریافت و بررسی سوابق شرکت‌کنندگان درنهایت دو مجموعه از جوانان باتجربه‌ شیرازی برای ساخت این پویانمایی‌های شهروندی انتخاب شدند.

وی بابیان اینکه این پویانمایی‌ها در 44 قسمت و در دو بخش پنج دقیقه‌ای و 90 ثانیه‌ای (درمجموع به مدت 150 دقیقه) تولید خواهد شد، تصریح کرد: برای توزیع و نمایش این پویانمایی‌ها، روش‌های متنوعی پیش‌بینی‌شده که بخشی توسط رسانه‌های جمعی و صداوسیما، بخشی در شبکه‌های اجتماعی مجازی و بخشی دیگر به‌عنوان وسیله کمک‌آموزشی در طرح شهر فرزانگان به نمایش درمی‌آید.

این مسئول خاطرنشان کرد: طرح شهر فرزانگان، بزرگ‌ترین طرح آموزش فرهنگ شهروندی در مدارس است که در سال تحصیلی 94 - 1393 با همکاری آموزش‌وپرورش در پایه‌ چهارم دبستان‌های شهر شیراز به اجرا درآمد و درمجموع بیش از 50 ‌هزار نفر از دانش‌آموزان، اولیا و آموزگاران در آن شرکت داشته و آموزش‌های لازم را دریافت کردند.

فرخ‌زاده همچنین بیان کرد: در این طرح مفاهیم شهروندی که در قالب 15 گام با موضوعات بازیافت مواد، حفاظت از محیط‌زیست، حفاظت از اموال عمومی، پرهیز از پرخاشگری، تفریحات سالم، همسایه داری، آپارتمان‌نشینی، شهر زیبا، پرهیز از قانون‌گریزی، مسئولیت اجتماعی، حفاظت از فضای سبز و بوستان‌ها، فرهنگ کار جمعی و کسب روزی حلال، فرهنگ ترافیک و استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی، زائر و زیارت، عفاف و حجاب و ماهواره به دانش‌آموزان پایه چهارم تدریس و ارائه شد.

وی ادامه داد: بر اساس بررسی‌ها و پژوهش‌های انجام شده آموزش از طریق کتاب به همراه رسانه‌های دیداری و شنیداری و انجام کارهای گروهی مانند تئاتر، سرود و... منجر به ماندگاری مفاهیم در ذهن مخاطب شده و تغییر در رفتار و نگرش را به همراه خواهد داشت؛ ازاین‌رو ساخت پویانمایی‌های مربوط به گام‌های کتاب شهر فرزانگان برای استفاده و توزیع در مدارس در سال تحصیلی 94 - 1393 در دستور کار قرار گرفت.

فرخ‌زاده همچنین افزود: آموزش زمانی موفق خواهد شد که متناسب با نیاز روز و نوع مخاطب طراحی و اجرا شود.

این مقام مسئول گفت: با توسعه فناوری و وسایل ارتباط‌جمعی لازم است، ادبیات گفتاری و دیداری و ایجاد تغییر در رفتارهای اجتماعی و شهری متناسب‌سازی شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار