خبرهای داغ:
امام‌ جمعه موقت شیراز گفت: راه تقویت شیوه‌های مداحی برگزاری اجلاسیه پیرغلامان است که در آن مداحانی از کشورهای مختلف حضور می‌یابند.
کد خبر: ۸۵۵۵۸۵۷
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس حجت‌الاسلام‌ محمدحسن مرادی، با بیان اینکه مسئله عشق و علاقه به اهل‌بیت (ع) و مداحی آنان یکی از مسائلی است که در قرآن کریم مطرح‌ شده است، اظهار داشت: این تأکید قرآن کریم است که آنچه پیامبر (ص) از نسل‌ها و ملت‌های آینده انتظار داشته همین اهتمام به مداحی و تکریم اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) است، از این‌ رو تکریم و مداحی اهل‌بیت (ع) یک اصل قرآنی است.

وی با یادآوری اینکه سیره ائمه معصومین در طول تاریخ نیز همین بوده است، افزود: در زمان امام رضا (ع) مسئله مداحی و روضه‌خوانی برای اهل‌بیت (ع) بسیار مطرح بوده است و به حمد الهی امروز نیز این مسئله در کشور ایران جا افتاده، از این‌ رو مسئله مداحی از زمان ائمه اطهار برجستگی خاصی داشته است.

مرادی با تأکید بر لزوم تقویت روزافزون مداحی اهل‌بیت (ع) عنوان کرد: راه تقویت مداحی نیز شیوه‌ای است که در پیش‌گرفته‌ایم یعنی برگزاری اجلاسیه پیرغلامان که در آن مداحانی از کشورهای مختلف حضور می‌یابند.

امام‌جمعه موقت شیراز با بیان اینکه حضور مداحان از کشورهای مختلف در این اجلاسیه چند برکت مختلف دارد، گفت: نخست آشنایی پیرغلامان کشورهای مختلف با فرهنگ و روحیات یکدیگر است و دوم اشعار مختلف آنان ردوبدل می‌شود که این کار بسیار مطلوب و پسندیده‌ای بوده و اثرات خوبی نیز دارد.

وی، برگزاری اجلاسیه‌های پیرغلامان را در انتقال تجربیات مداحان کشورهای مختلف مؤثر دانست و افزود: تأکید مراجع عظام نیز همین است که ما مداحی‌ها را به‌صورت سنتی و پرمحتوا برگزار کنیم که به‌وسیله چنین اجلاس‌هایی می‌توانیم مداحی‌ها را در همان راستایی قرار دهیم که سیره اهل‌بیت (ع) و دستورات قرآن کریم قرار دارد.

مرادی به حضور پیر غلامان حسینی از مذاهب مختلف در این اجلاسیه اشاره کرد و گفت: این مسئله می‌تواند موجب وحدت میان پیرغلامان و مریدان خاندان اهل‌بیت (ع) شود که خود یک مسئله حیاتی و اثرگذار است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها