خبرهای داغ:
فرمانده سپاه لارستان بابیان اینکه همایش بین‌المللی پیرغلامان حسینی در مهرماه سال جاری به میزبانی شهرهای لارستان و شیراز برگزار می‌شود، گفت: در این اجلاسیه سینه‌زنی سنتی لاری به ثبت ملی و بین‌المللی می‌رسد.
کد خبر: ۸۵۵۵۸۸۵
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس از لارستان، امیر جاهدی بعدازظهر امروز در جلسه شورای اداری لارستان که در سالن اجتماعات شهید امامی این شهرستان برگزار شد، طی سخنانی از برگزاری سیزدهمین اجلاسیه پیرغلامان حسینی در مهرماه سال جاری در منطقه لارستان خبر داد و اظهار داشت: بیش از 10 سال است که اجلاسیه بین‌المللی پیر غلامان حسینی با هدف احیا آیین‌های عزاداری سنتی در کشور و همچنین تجلیل از پیرغلامان اهل‌بیت کشوری و بین‌المللی در مراکز استان‌ها برگزار می‌شود.

وی بابیان اینکه از ابتدای شروع به‌کار این اجلاسیه تاکنون سابقه نداشته است که برنامه‌های آن در یک شهرستان برگزار شود، افزود: با پیگیری‌های نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی و حمایت‌های سردار غلامحسین غیب‌پرور فرمانده سپاه فجر فارس قرار است لارستان نخستین شهرستان میزبان بخشی از این همایش مهم در کشور باشد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لارستان بابیان اینکه این اجلاسیه با محوریت تجلیل از پیرغلامان اهل‌بیت و با برجسته‌سازی اقلیت‌های مذهبی برگزار می‌‌شود، تصریح کرد: امسال مهمانانی از سراسر جهان و کشور به استان فارس و لارستان می‌آیند و این اجلاسیه برگزار خواهد شد.

وی حضور معنوی بیش از 110 خادم و پیرغلام اهل‌بیت داخلی و خارجی در منطقه لارستان را موجبات برکت دانست و خاطرنشان کرد: در این اجلاسیه بین‌المللی سینه‌زنی سنتی منطقه لارستان و آیین‌های سنتی آن به ثبت ملی و بین‌المللی خواهد رسید.

این مقام مسئول سینه‌زنی سنتی لاری را به سبک مداحی و نحوه اجرا بی‌نظیر و مختص شهرستان لارستان معرفی و عنوان کرد: سینه‌زنی سنتی لاری، یک سبک منحصربه‌فردی است این نوع عزاداری باعث ایجاد وحدت و همدلی بین هیئت‌های مذهبی شده و انسجام قوی میان سنت‌های مذهبی و یک آیین رسمی برای ورود به ماه محرم‌الحرام فراهم کرده است.

جاهدی ابراز امیدواری کرد که با رایزنی‌های صورت گرفته و به برکت این اجلاسیه، اکثر مناطق لارستان زیرپوشش سیستم دیجیتال تلویزیونی و رادیویی بروند و این سیستم به‌ویژه در مناطق محروم راه‌اندازی شود.

وی یادآور شد: در این اجلاسیه از مقام شامخ زعیم عالی‌قدر حضرت آیت‌الله‌العظمی آیت‌اللهی (ره) به‌عنوان پیرغلام بزرگ اهل‌بیت در منطقه لارستان تجلیل خواهد شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لارستان گفت: چارت تشکیلاتی این اجلاسیه نیز مشخص ‌شده است و روسای کارگروه‌ها هرکدام کارهای خود را انجام می‌دهند.

جاهدی ادامه داد: برگزاری این اجلاسیه کار بزرگی است و توقع داریم تمام دستگاه‌های اجرایی این شهرستان همدل و پرشور پای کار بیایند و کمک کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها