خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس:
سردار ابراهیمی با بیان اینکه در استان فارس دو هزار ۱۲۶ آزاده دوران دفاع مقدس وجود دارد، گفت: تنها در یک تیپ ۳۷ زرهی شیراز، ۷۰۰ آزاده وجود دارد.
کد خبر: ۸۵۵۵۹۰۹
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس خداداد ابراهیمی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس، با اشاره به فرا رسیدن 26 مردادماه، سالروز ورود نخستین گروه آزادگان به کشورمان گفت: تقریباً 25 سال پیش بود که پرستوهای اسیر ما به میهن اسلامی خود بازگشتند.
وی با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه اگر روزی اسرا برگشتند و من نبودم، سلام مرا به آن‌ها برسانید و بگویید که خمینی در فکرتان بود، افزود: 26 مرداد سال 1369 برگ دیگری از تقویم انقلاب وروق خورد.

تمام شهرهای ایران به استقبال پرندگان مهاجر آمده بودند
ابراهیمی اظهار کرد: ثانیه‌های انتظار به کندی می‌گذشت و تمام مردمان شهرهای ایران به استقبال پرندگان مهاجر آمده بودند؛ آنان که در راه دفاع از مکتب حق، سختی‌های زیادی کشیده بودند.
این یادگار دوران هشت ساله دفاع مقدس با اشاره به شرایط اسارت اسرای ایرانی در زندان‌های رژیم بعث عنوان کرد: آزادگان ما صدها هزار خاطره‌های مختلف از آن دوران را نقل کرده و در سینه خود دارند، آن هم در شرایط سختی که در زندان‌های عراق به سر می‌بردند و با مشکلات فراوانی اعم از بهداشت و درمان، نوع تغذیه و غیره مواجه بودند که همگی نشان از قساوت رژیم بعث عراق دارد.
وی اظهار کرد: از هر کدام از شکنجه‌ها، مکرهای دشمن، فعالیت‌های منافقان، حرکت‌های صلیب سرخ و حتی کسانی که در اسارت شهید می‌شدند، شاید بتوان صدها کتاب نوشت اما با وجود تمام این مصائب و سختی‌ها، می‌توان گفت نقش خانواده آزادگان کمتر از حماسه آنان نبوده بلکه بیشتر بوده است زیرا همسران آن‌ها در نبود پدران فرزندانشان، آنان را تربیت کردند.

نقش‌آفرینی همسران آزادگان در خلق حماسه، در دنیا مسبوق به سابقه نیست
ابراهیمی تأکید کرد: باید از همسران آزادگان ما تقدیر کرد که در نبود همسرانشان سعی کردند اسوه باشند و این مسئله‌ای است که در جنگ‌های دنیا مسبوق به سابقه نیست.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با اشاره به نحوه پایان جنگ عنوان کرد: عملیات کربلای 5 منجر به این شد که قطعنامه 598 از سوی شورای امنیت ملل متحد پذیرفته شود لذا این عملیات، سرنوشت جنگ را تعیین کرد و باعث شد که به دنیا این فشار آید تا قطعنامه‌ای نوشته شود.

اوج ولایت‌مداری در میان آزادگان وجود داشت
وی در ادامه به بیان خاطره‌هایی از آزادگان دفاع مقدس پرداخت و گفت: آزادگان ما به حدی به امام و ولایت علاقه‌مند بودند که حاضر بودند در دوران اسارت بدترین سختی‌ها و شکنجه‌ها تا مرز شهادت را بکشند و یا حتی در این راه شهید شوند، اما هیچگاه از راه خود بازنگردند و همیشه مدافع امام خود باشند.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با بیان اینکه در استان فارس 2 هزار 126 آزاده دوران دفاع مقدس وجود دارد، گفت: تنها در یک تیپ 37 زرهی شیراز، 700 آزاده وجود دارد.

آزادگان نه تنها اسیر نبودند بلکه به دور از هرگونه وابستگی و دلبستگی بودند
ابراهیمی با تأکید بر لزوم تقدیر از جایگاه رفیع آزادگان عنوان کرد: آنان نه تنها اسیر نبودند بلکه به دور از هرگونه وابستگی و دلبستگی بودند لذا در سالروز ورود آزادگان به میهنمان، باید سنگ تمام بگذاریم و کاری کنیم که بتوان بخشی از زحمات آنان در این راه را جبران کنیم.
وی ادامه داد: به‌همین دلیل به یاری خدا ما امروز، 26 مردادماه در سالروز بازگشت این عزیزان به میهنمان شب شعر و خاطره‌ای با عنوان «بازگشت پرستوها» را با حضور آزادگان استان برگزار خواهیم کرد ضمن اینکه روز گذشته نیز برنامه‌ای جهت تجلیل از 700 آزاده تیپ 37 زرهی شیراز برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها