شهردار سرعین گفت: باغ لاله‌های‌ بهشتی سرعین در آینده‌ای نزدیک راه‌اندازی می‌شود و در این راستا تاکنون ۷ هکتار زمین این باغ تملک شده است.
کد خبر: ۸۵۵۶۰۹۷
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، رضا زنده‌دل، در نشست خبری با اصحاب رسانه در سرعین اظهار داشت: پروژه باغ لاله‌های بهشت شهرستان سرعین یکی از پروژه‌های بسیار مهم این شهرستان بوده که با راه‌اندازی این پروژه سرانه فضای‌ سبز در شهرستان سرعین 3 متر افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه قسمت غربی رینک نخست کمربندی شهرستان سرعین نیز به بهره‌برداری رسیده است، گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده قسمت شرقی کمربند نیز در آینده‌ای نزدیک راه‌اندازی می‌شود و برای این امر مناقصات اولیه انجام شده و به دنبال آن رینک دوم کمربندی شهرستان سرعین نیز راه‌اندازی می‌شود.

شهردار سرعین بیان کرد: با همت مسئولان استانی و شورای‌شهر و شهرداری سرعین سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در بخش جاذبه‌های گردشگری و تفریحی شهرستان سرعین افزایش یافته و انتظار می‌رود با حمایت از سرمایه‌گذاران بخش‌خصوصی شاهد حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در منطقه باشیم.

زنده‌دل افزود: سرانه فضای‌سبز در شهرستان سرعین به ازای هر نفر 15 متر بوده که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این سرانه به 18 متر رسیده است.

وی تصریح کرد: در راستای نوسازی ماشین‌آلات شهرداری 2 میلیاردتومان هزینه شده است و در این راستا ماشین‌آلات نوین خدمات‌دهی شهرداری خریداری و برخی نیز نوسازی شده است و انتظار می‌رود تا 10 سال آینده از نظر ماشین‌آلات هیچ مشکلی نداشته باشد.

شهردار سرعین با اشاره به اینکه جمع‌آوری زباله در شهرستان سرعین به صورت مکانیزه انجام می‌شود، اظهار کرد: هم‌اکنون تمام خدمات شهرداری سرعین به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و انتظار می‌رود مسئولان استانی در راستای اصلاح درجه شهرداری سرعین اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

زنده‌دل تصریح کرد: نخستین ستاد سرمایه‌گذاری شهرستان سرعین راه‌اندازی شده است و انتظار می‌رود با راه‌اندازی این ستاد شاهد توسعه سرمایه‌گذاری در منطقه باشیم.

زنده‌دل بیان کرد: توسعه شهرستان‌های دیگر استان و حضور سرمایه‌گذاران در این مناطق توسعه شهرستان سرعین را به دنبال خواهد داشت و با توجه به حضور سرمایه‌گذاران در مناطق مختلف استان انتظار می‌رود شاهد تحول عظیمی در گردشگری و اقامت مسافران در شهرستان سرعین باشیم.

وی یکی از دلایل عمده برگزار نشدن جشنواره زمستانی شهرستان سرعین را بی‌تدبیری مدیران گذشته میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان سرعین دانست و افزود: با توجه به تغییرات انجام شده در میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان سرعین امسال جشنواره زمستانی با حمایت شورای‌شهر و شهرداری سرعین به شکل دیگر برگزار می‌شود.

عضو شورای‌شهر سرعین نیز از برنامه‌ریزی برای توسعه شهرستان سرعین خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و پیگیری‌های اساسی 20 درصد درآمد آب‌های‌درمانی شهرستان سرعین به شهرداری و شورای‌شهر اختصاص داده شده است.

محمود زنده‌دل بیان کرد: متأسفانه در سال‌های گذشته درآمد اختصاص یافته از آب‌های‌درمانی به شهرداری قطع شده بود که این امر مشکلات زیادی را برای شهرداری داشت و تحقق این امر یک اقدام بسیار اساسی در توسعه شهرداری و شورای‌شهر سرعین است.

وی با بیان اینکه درآمد شهرداری سرعین از محل آب‌های‌درمانی در سال 94 یک میلیارد و 200 میلیون تومان بوده است، اظهار کرد: انتظار می‌رود سالانه 20 درصد از درآمد آب‌های‌درمانی این شهرستان به شهرداری سرعین اختصاص یابد.

عضو شورای‌شهر سرعین تصریح کرد: با پیگیری استاندار اردبیل و مسئولان سرعین دستگاه سونوگرافی، رادیولوژی و اکو خریداری شده ولی هنوز نصب نشده است که امیدواریم برای راه‌اندازی این دستگاه‌ها مسئولان اهتمام ویژه‌ای را به کار گیرند.

وی یکی از مطالبات اصلی مردم شهرستان سرعین را ایجاد پلیس+10 و آموزشکاه رانندگی برشمرد و افزود: متأسفانه مردم به دلیل نبود این دو مورد با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند که باید مشئولان برای رفع این مشکل اقدام کنند.

ارسال نظرات