رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرعین گفت: جشنواره بومی محلی عرضه محصولات لبنی و تولیدات روستایی و عشایری در روستای هدف گردشگری بیله درق شهرستان سرعین به مناسبت هفته دولت برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۵۵۶۱۰۶
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، سیدصادق حسینی، در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره بومی عرضه محصولات روستایی و عشایری در سرعین اظهار داشت: جشنواره بومی محلی عرضه محصولات لبنی و تولیدات روستایی و عشایری در روستای هدف گردشگری بیله درق شهرستان سرعین به مناسبت هفته دولت برگزار می شود.

وی افزود: بازدیدی از روستای هدف گردشگری بیله‌درق با حضور برخی مسئولان شهرستانی و دهیار و شورای اسلامی روستای بیله درق به منظور بررسی نحوه برگزاری جشنواره بومی محلی عرضه محصولات لبنی و تولیدات روستایی و عشایری انجام شده و در این زمینه تصمیمات لازم گرفته شد.

حسینی هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی توانمندی‌های گردشگری روستای بیله درق و آشنایی مسافران و گردشگران با آداب و رسوم و محصولات محلی، روستایی و عشایری برشمرد و بیان کرد: در این جشنواره در کنار برپایی غرفه‌های مختلف که در آن محصولات و تولیدات محلی عرضه خواهد شد، برنامه‌های جانبی از جمله موسیقی آذری نیز برای بازدیدکنندگان اجرا می‌شود.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرعین با اشاره به نقش تأثیرگذار این گونه برنامه‌ها در معرفی قابلیت‌های گردشگری روستایی و بالا بردن مدت ماندگاری مسافران و گردشگران گفت: در همین راستا برنامه‌ها و جشنواره‌های متعددی پیش‌بینی شده که در صورت تأمین اعتبار و امکانات به تناوب در سال اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: جشنواره بومی محلی عرضه محصولات لبنی و تولیدات روستایی و عشایری از اول شهریور ماه امسال در روستای هدف گردشگری بیله درق آغاز و تا پایان همین ماه ادامه خواهد داشت.

محرم ارشد، معاون فرماندار شهرستان سرعین نیز با تأکید بر شعار امسال مبنی بر دولت و ملت، همدلی و همزبانی اظهار کرد: بار اصلی برگزاری این جشنواره بر دوش اهالی میهمان‌نواز و خونگرم روستای بیله درق است که با همت و تلاش خود یک بار دیگر سنت اصیل میهمان‌نوازی را به همگان نشان می‌دهد.

ارسال نظرات