فرماندار شهرستان بیله‌سوار گفت: برنامه‌ریزی جدی برای افزایش تجهیزات بیمارستان و خانه‌های بهداشت در سطح روستاهای شهرستان بیله‌سوار انجام شده است.
کد خبر: ۸۵۵۶۱۲۳
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، آرام حلیم، در آئین تودیع و معارفه روسای شبکه بهداشت و درمان شهرستان بیله سوار اظهار داشت: دولت یازدهم سلامت را محور فعالیت‌ها قرار داده و همانطور که در سال 93 با اجرای طرح تحول نظام سلامت نظاره‌گر تحقق بسیاری از اهداف از جمله کاهش پرداختی از جیب مردم، برطرف شدن مشکلات دارویی و استفاده بیش از 8 میلیون نفر از خدمات بیمه سلامت بودیم و در ادامه نیز شاهد خدمات شایسته‌ای در این حوزه‌ها می‌شویم.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار با اشاره به اینکه توافق هسته ای ایران با 1+5 آغاز کار در کشور است، گفت: با این توافق موانعی که دشمن سد راه ما کرده بود برداشته و حقانیت علمی و تکنولوژی ایران در بحث هسته‌ای به جهانیان ثابت شد و امروز کشورهای قدرتمند در عرصه بین‌المللی دریافته‌اند که کشورمان به دانش چرخه سوخت هسته‌ای دست یافته و باید قبول کرد که علم هسته‌ای ایران با بمب و تحریم از بین نمی‌رود.

وی بیان کرد: با توجه به مرزی بودن شهرستان بیله‌سوار و حضور بیماران متعدد از آن سوی مرزها در این شهرستان ضرورت دارد ارائه خدمات در بیمارستان و مراکز بهداشتی به گونه‌ای تقویت و توسعه پیدا کند تا از مراجعه این بیماران به مرکز استان و سایر شهرها جلوگیری شود.

حلیم تصریح کرد: برنامه‌ریزی جدی برای تجهیزات بیمارستان و خانه بهداشت در روستاها انجام شده و تجهیزات و وسایل برای خدمات در بخش قلب و عروق بیمارستان از محل اعتبارات ماده 180 خریداری شده و شاهد حضور پزشک متخصص در این بخش می‌شویم تا مردم از خدمات کیفی‌تری بهره‌مند شوند.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار افزود: با پیگیری‌های رئیس پیشین شبکه بهداشت و درمان شهرستان بیله‌سوار و حمایت مسئولان استانی بخش اداری و مالی بیمارستان که قبلا به صورت شبکه‌ای اداره می‌شد، به‌صورت مستقل خواهد بو و مرکز بهداشت روستای بابک در مرحله ساخت قرار گرفته که پیش‌بینی می شود در بهمن ماه 94 افتتاح و به بهره‌برداری برسد.

وی اظهار کرد: گسترش فضای بخش دیالیز، امکان احداث درمانگاه تخصصی و جراحی مجزا و خرید دستگاه رادیولوژی برای بخش جعفرآباد و رفع نابسامانی در دفن زباله‌های و فاضلاب غیرمجاز و غیربهداشتی به ویژه در هوای گرم از دیگر مباحثی است که باید مشکلات در ایین حوزه‌ها برطرف شود.

در این جلسه حسین بخشنده، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بیله‌سوار نیز گفت: شهرستان بیله‌سوار دارای 6 مرکز بهداشت شهری و روستایی است که 14 پزشک خانواده در آن فعالیت می‌کنند و هم اکنون بیمارستان امام خمینی(ره) بیله سوار، با دارا بودن 7 متخصص در بخش‌های زنان و زایمان، جراحی، داخلی، بیهوشی، اطفال و پاتولوژی مشغول به فعالیت است.

در این جلسه با قدردانی از تلاش‌هایی حسین بخشنده، با حکمی از سوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، اباذر جعفرپور به عنوان سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بیله‌سوار منصوب و معرفی شد.

ارسال نظرات