رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام به روابط مثبت ایران و عراق اشاره کرد و گفت: ما اهمیت فراوانی را برای روابط خود با عراق قائلیم و آینده روشنی را برای این کشور پیش‌بینی می‌کنیم.
کد خبر: ۸۵۵۶۲۴۰
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵
به گزارش بسیج، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با نوری مالکی معاون رئیس‌جمهور عراق ضمن خوشامدگویی به وی برای سفر به ایران اظهارداشت: امیدوارم روابط دو کشور ایران و عراق ارتباطات مرکزی، پژوهشی نیز شامل شود و بتوانیم مرکز تحقیقاتی مشابه در عراق را به صورت ارگانیک برقرار کنیم.

ولایتی با بیانن اینکه نوری المالکی قبل و بعد از انقلاب به مردم عراق کمک کرده و این مورد قدردانی جهان اسلام و پیروان اهل بیت است، تصریح‌کرد: اگر شخصیت مدبر و قاطع او نبود معلوم نبود ملت عراق اکنون می‌توانست سرفراز باشد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: مردم با فرهنگ عراق شایستگی آن را دارند که کشوری مستقل و آباد داشته باشند و نقش آقای المالکی و همراهان وی در این زمینه غیر قابل انکار است، خوشبختانه همان سیاست در عراق ادامه دارد و ما برای آینده عراق و روابط خود با کشورمان اهمیت فراوانی قائلیم و آینده روشنی را برای عراق پیش‌بینی می‌کنیم.

ولایتی از آمادگی کامل ایران برای انتقال تجربیات به عراق خبر داد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از تمامیت عراق و سوریه لبنان و همه کشورهای منطقه دفاع می‌کند و تجزیه این کشورها را توطئه‌ای علیه امت اسلامی می‌داند.

وی خاطرنشان کرد: روابط با عراق روابطی مقطعی و تاکتیکی نیست بلکه استراتژیک است و منافع دو کشور به یکدیگر گره خورده است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات