مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان هدف از برگزاری جشنواره ملی داستان رضوی کبوتر حرم را توسعه و نشر فرهنگ کرامت و فرهنگ رضوی عنوان کرد و گفت: امسال بیش از هزار اثر از استان های سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شده است.
کد خبر: ۸۵۵۶۳۰۵
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، محمدرضا سوقندی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه  از برگزاری یازدهمین جشنواره کبوتر حرم خبر داد و اظهار داشت: این جشنواره در 29 مرداد ماه به میزبانی استان سمنان برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان هدف از برگزاری جشنواره ملی داستان رضوی کبوتر حرم را توسعه و نشر فرهنگ کرامت و فرهنگ رضوی عنوان کرد و افزود:‌ در دهه کرامت باید فرهنگ کرامت در پرتو آموزه های اهل بیت (ع) و امامان را احیا کرد.

سوقندی با بیان اینکه 832 شرکت کننده  با بیش از هزار و 296  اثر از تمام استانهای کشور، به دبیرخانه ارسال شده است، گفت:  257 مرد و 557 مرد در جشنواره داستان های رضوی در بخش های مختلف آن شرکت کرده اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در ادامه افزود: از این تعداد 72 نفر با 123 آثار از استان سمنان به این جشنواره ارسال شده است.

وی همچنین تصریح کرد: این جشنواره در 11 سال متمادی توانسته است که افکار جوانان و مخاطبین را به سمت سیره رضوی هدایت کند و همین باعث احیای این فرهنگ شده است.

سوقندی دبیر تخصصی را یک رویکرد جدید در این جشنواره با سال های قبل دانست و اظهار کرد: در یازدهمین جشنواره کبوتر حرم فرآیند الکترونیکی برای دریافت آثار راه اندازی شد.

وی از برگزاری 3 نمایشگاه در این جنواره خبرداد و گفت: هریک از این نمایشگاه ها که برای کانون کودک و نوجوان، دبیرخانه جشنواره است که تولیدات خود را در معرض دید مخاطبین قرار خواهند داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه در دهه کرامت برزگداشت امامزادگان را داریم، اظهار کرد: اماکزادگان و بقاع متبرکه نقش زیاذی در گسترش تشیع، دیانت و معنویت دارند.

وی افزود: برزگداشت امامزادگان، بزرگداشت کرامت و ولایت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه محور شهر مسجد است، گفت: مساجد هویت شهر را مشخص می کند و شاهراه های هر شهر به مساجد ختم می شود.

سوقندی با اشاره به بیانات امام خمینی درباره اینکه مساجد سنگر هستند، افزود: باید در هر شهری مسجد را محور قرار دهیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها