معاون فرهنگی ارشاد اسلامی استان خبر داد:
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: طی یک ماه آینده شاهد صدور مجوز قبل از چاپ در استان به خصوص در حوزه های علوم انسانی و کودک خواهیم بود.
کد خبر: ۸۵۵۶۳۳۱
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از عصر فرهنگ، حسن مفیدی صبح امروز در در «همایش نقش و جایگاه ناشرین و مولفین در کتابخانه ملی» که در محل بنیاد نخبگان برگزار شد، گفت: یزد وضعیت خوبی از نظر رتبه نشر در کشور ندارد. 80 ناشر در یزد فعالیت می کنند که از این تعداد 85 درصد آن ها فعال هستند که یعنی در طول سال 3 تا 4 عنوان کتاب منتشر می کنند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد اظهار کرد: در سال های گذشته نشر وضعیت بهتری پیدا کرد. یک از دلایل این اتفاق حضور بانوان در حوزه نشر و به خصوص حوزه نشر کودک بود. اما متاسفانه به علت مشکلات فنی و نبود تکنولوژی لازم ناشران استان برای سهولت کتاب ها را آماده کرده و برای چاپ به خارج از استان ارسال می کنند. یعنی نشر در استان به آماده سازی کتاب تا قبل از چاپ خلاصه می شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته 80 میلیون کتاب از ناشران خریداری شده است اعلام کرد: یکی از راهکارها برای حمایت از ناشران و چاپ کتاب خرید حمایتی کتاب از ناشرین و نویسندگان یزدی است. همچنین طی یک ماه آینده با صدور مجوز قبل از چاپ در استان به خصوص در حوزه های علوم انسانی و کودک دیگر نیازی نیست تا ناشران معطل شوند.

مفیدی ادامه داد: با رایزنی های صورت گرفته رشته «چاپ و نشر» به رشته های دانشگاه علمی و کاربردی اضافه شد و از ترم آینده پذیرای علاقه مندان به این رشته خواهد بود.

وی در پایان تاکید کرد: هر ساله نمایشگاه کتاب و همچنین نمایشگاه های فصلی در استان برگزار می شود ولی باید به فکر بازارچه کتاب در شهر یزد بود. البته تشکل ناشران در این راستا اقداماتی انجام داده است که تا کنون موفقیت آمیز نبوده است.

ارسال نظرات