خبرهای داغ:
رييس سازمان بسيج فرهنگيان استان سمنان:

پرورش نسلي انقلابي و مكتبي بزرگترين وظيفه دستگاه تعليم و تربيت است

رييس سازمان بسيج فرهنگيان استان سمنان گفت: پرورش نسلي انقلابي،‌مكتبي، پيرو قرآن و حافظ دستاوردهاي انقلاب اسلامي مهمترين مطالبه رهبر معظم انقلاب و بزرگترين وظيفه دستگاه تعليم و تربيت به وي‍ژه معلمان بسيجي است.
کد خبر: ۸۵۵۶۳۳۴
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسیج در سمنان، مجتبي سالك‌بيدختي،در نشست شوراي مشورتي و همفكري بسيج فرهنگيان استان سمنان كه با حضور فرمانده سپاه استان سمنان،‌ مديركل آموزش و پرورش استان سمنان و اعضاي شورا در سالن جلسات اداره كل آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار داشت: هدف از تشكيل شوراي مشورتي و همفكري سازمان بسيج فرهنگيان مشاركت حداكثري فكري و عملي و بهره‌گيري از توانمندي و قابليت‌هاي صاحب‌نظران و فرهنگيان در جهت تقويت اهداف بسيج و موضوعات مورد تعامل در جامعه فرهنگيان استان است.

وي افزود: بسيج فرهنگان به عنوان متولي امر بسيج در بدنه نظام تعليم و تربيت و آموزش و پرورش از سال 81 فعاليت خود را آغاز كرده است و به مدت دو سال با بسيج دانش‌آموزي ادغام شد؛ ولي به دليل اهميت موضوع فرهنگيان و ضرورت پشتيباني و اجراي برنامه‌هاي وي‍ژه جهت اين قشر فرهيخته و بالتبع آن پيگيري استاني، از سال 92 از بسيج دانش‌آموزي منفك و به صورت مستقل تحت امر فرماندهي سپاه استان فعاليت خود را آغاز كرده است.

عضويت 90 درصدي فرهنگيان استان سمنان در بسيج

رييس سازمان بسيج فرهنگيان استان سمنان گفت: امروز بيش از 70 درصد از فرهنگيان عضو بسيج هستند و اگر بخواهيم واقعي‌تر به آن نگاه كنيم با احتساب فرهنگيان بسيجي عضو بسيج مساجد و محلات اين آمار به مرز 90 درصد مي رسد.

سالك‌بيدختي اظهار داشت: به وجود آمدن تشكيلات و نهاد انقلابي بسيج در بدنه آموزش و پرورش وظيفه بسيج فرهنگيان را در جهت ايفاي يك رسالت مهم كه همان تعمق و گسترش فرهنگ بسيجي است؛‌ سنگين‌تر مي‌كند كه تحقق اين وظيفه از روي احساس تكليف براي بسيج و فرهنگيان وجود دارد.

وي با تأكيد بر اينكه بايد فرهنگيان ما همانند يك دژ محكم با دشمن شناسي به موقع و ارتقاي بصيرت و آگاهي سد راه نفوذ دشمن شوند، اظهار داشت:‌ امروز وظيفه و هدف اصلي بسيج فرهنگيان در آموزش و پرورش برقراري پيوند بين دو ارزش مقدس فرهنگي و بسيجي است.

رييس سازمان بسيج فرهنگيان استان سمنان گفت: امروز وظيفه بسيج فرهنگيان در آموزش و پرورش ارتقاي روحيه ولايت‌پذيري در جامعه فرهنگيان است تا فرهنگيان بسيجي ما با همين روحيه بتوانند حافظ نظام ولايي باشند.

سالك بيدختي با بيان اينكه ايجاد تحول بنيادين در آموزش و پرورش از مطالبات و انتظارات رهبر معظم انقلاب است، اظهار داشت:‌ بر همين اساس ارائه برنامه‌هاي بازنگري كتب درسي البته با هدف تقويت بنيه اعتقادي و معنوي دانش‌آموزان و نيز برگزاري جشنواره هاي علمي و پ‍ژوهشي فرهنگيان بسيجي توسط بسيج فرهنگيان در راستاي كمك به اجرايي كردن بخشي از سند تحول بنيادين است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها