خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمانشاه از وجود یک هزار و727 آزاده در استان خبر داد و گفت: 42 هزار آزاده در کشور وجود دارد که از این لحاظ کرمانشاه رتبه دهم را داراست.
کد خبر: ۸۵۵۶۳۵۰
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، حجت الاسلام هادی عسگری در نشستی خبری اظهار کرد: 26 مرداد سالروز ورود اولین گروه آزادگان به میهن از طریق مرز خسروی است و به همین دلیل برنامه های متعددی برای گرامیداشت این روز در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: از سال 90 به بعد که اولین همایش ملی ورود آزادگان به میهن در کرمانشاه برگزار شد همه ساله برنامه تجلیل از آزادگان را برگزار کرده ایم و امسال نیز قرار است این آیین دوشنبه هفته جاری از ساعت 17 در اداره کل بنیاد شهید استان برگزار شود.
حجت الاسلام عسگری یادآور شد: در این مراسم جشن که آزادگان با خانواده هایشان حضور خواهند داشت از تعدادی از آنها تجلیل خواهد شد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمانشاه در ادامه برگزاری مراسم تجلیل از خانواده های شهدای غریب را یکی دیگر از برنامه های شاخص این اداره کل به مناسبت ورود آزادگان به خاک میهن عنوان کرد و گفت: در کرمانشاه 30 شهید غریب که در زندان های رژیم بعثی به شهادت رسیده اند وجود دارد که از خانواده هایشان تجلیل خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: این مراسم ساعت 10 و 30 دقیقه صبح روز سه شنبه 27 مرداد در سالن همایش های بنیاد شهید کرمانشاه برگزار می شود.
حجت الاسلام عسگری تجلیل از آزادگان با سابقه 10 سال اسارت در دانشگاه آزاد، دیدار و سرکشی از آزادگان و خانواده های آنان و برگزاری مراسم شب خاطره در حوزه هنری استان را از دیگر برنامه های پیش بینی شده به مناسبت ورود اولین گروه آزادگان به کشور عنوان کرد.
وی در پایان آزادگان را مظهر صبر و استقامت معرفی و با تاکید بر اینکه 90 درصد آزادگان کشور پس از مجروح شدن به اسارت دشمن درآمدند گفت: تحمل و بردباری آنان در زندان های بعثی تعجب همگان را برانگیخته بود تا جایی که یکی از مقامات صلیب سرخ، از اسرای ایرانی به عنوان با روحیه ترین اسرای جنگی در جهان یاد کرد.
26 مرداد 69 اولین گروه آزادگان ایرانی پس از سال ها اسارت در زندان های رژیم بعث عراق از طریق مرز خسروی در استان کرمانشاه وارد خاک میهن شدند.
ارسال نظرات