اولین جشنواره طبخ غذا با محصولات اقتصاد مقاومتی روز گذشته با حضور مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه الغدیر استان یزد در بوستان ولایت برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۵۶۳۶۳
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد؛ اولین جشنواره طبخ غذا با محصولات اقتصاد مقاومتی از جمله بلدرچین، شترمرغ و قارچ به همت شرکت نگار نصر یزد، فرهنگی خانواده ، بسیج رسانه و جهاد کشاورزی روز گذشته در بوستان ولایت برگزار شد.


غیاث مدیر عامل شرکت نگار نصر یزد در این مراسم گفت: این شرکت در سال 87 با مأموریت اشتغال زایی و کار آفرینی به ویژه برای بسیجیان ایجاد شد و مأموریت اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی را در سال 92 به آن ابلاغ شد.


وی ادامه داد: بیش از 18 میلیارد تومان تسهیلات در سال 92 و 93 برای تولید قارچ، کود ورمی کمپوست، گیاهان دارویی و غیره ارائه شده است و در سال 94 هدف شرکت، بازاریابی و فروش است و این جشنواره غذا نیز در راستای بازار فروش است.


مدیر عامل شرکت نگار نصر یزد گفت:  60 نفر از بانوان طی شش روز پخت غذا با این محصولات را یاد گرفتند و از آنها 30 نفر انتخاب و در این جشنواره شرکت کردند و داوران پس از تست غذاها برندگان این جشنواره را اعلام می کنند.


حجت‌الاسلام والمسلمین علی گندمی مالمیری مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه الغدیر استان یزد در این مراسم با بیان اینکه انسان مؤمن باید باهوش و زرنگ باشد، ادامه داد: در اصول مباحث جهادی و دینی  نیز به داشتن هوش و زکاوت برای انسان مومن توصیه می‌شود.


وی افزود: مملکت ایران با وجود همه دشمنی‌ها و سختی‌هایی که دیده مانند نگین  انگشت در حال درخشش است واین  به خاطر فراست و هوشمندی مردم ایران زمین است.


گندمی مالمیری با بیان اینکه مبارزه با ظلم و استکبار ستیزی نیز که در رگ و ریشه ماست از زیرکی و هوشمندی ما نشأت می‌گیرد، ادامه داد:  تغذیه در ارتقای سطح هوشی و زیرکی انسان نقش مؤثری دارد و به فرموده امام علی(ع) کسی که به دنبال شکم پارگی باشد نمی‌تواند از لحاظ درجه هوشی  زیرک و باهوش باشد.


وی یادآور شد: فلسفه وجودی در حرام دانشتن برخی غذاها نیز به دلیل ضررهایی است که برای بدن دارند و ان شاء الله بتوانیم در ترویج فرهنگ اصیل اسلامی و تغذیه صحیح و یالم موفق باشیم.


 مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه الغدیر استان همچنین با تأکید بر لزوم داشتن اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: چنانچه امروز به ظرفیت‌های داخلی کشور توجه داشته باشیم و نگاهمان به درون باشد قطعا  استقلال بیشتری خواهیم داشت وبا پیشرفت‌هایی که در عرصه‌های تولید صنعت، کشاورزی و غیره داریم استلال خود را حفظ خواهیم کرد.


گفتنی است در پایان هیئت داوران این جشنواره  افراد برگزیده در زمینه پخت غذا با محصولات اقتصاد مقاومتی را انتخاب کردند و به آنها هدایایی اهدا کردند.

ارسال نظرات