فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: شما آزادگان و ایثار گران به واسطه اسارت، جسم و روحتان را آزاده کردید و اجازه ندادید ذره‌ای ترس در اعتقاداتتان رسوخ کند، در حقیقت شما دشمن را به اسارت در آوردید و با مقاومت و ایستادگی روی دشمن تأثیر گذاشتید.
کد خبر: ۸۵۵۶۳۶۹
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۹
به گزارش  خبرنگار خبرگزاری بسیج ، سردار حسین معروفی در گردهمایی بزرگ ایثارگران و آزادگان که به مناسبت گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان به کشور که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان برگزار، اظهار کرد: شما آزادگان از جمله افراد مخلص و بی ریا در نزد پروردگار هستید که با روح تکلیف گرایی خود هر آنچه داشتید را در طبق اخلاص گذاشته و با ایستادگی و مقاومتی که از خود در دوران دفاع مقدس نشان دادید در واقع دشمن را به اسارت درآوردید.
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه آزادگان و ایثارگران با نثار جان خود در راه حفظ ارزش‌ها، اعتقادات و امام راحل نام خود را در تاریخ برای همیشه زنده و جاویدان نگه داشته اند، افزود: آنها با وجدان بیدار پا به صحنه جبهه‌های جنگ با دشمن گذاشتند، سختی‌های دوران اسارت را تحمل کردند و نماد بسیار خوبی از فرهنگ، غیرت و اقتدار ایرانی بودند.
وی خطاب به این قشر از اسرا و آزاگان بیان کرد: شما به واسطه اسارت، جسم و روحتان را آزاده کردید و اجازه ندادید ذره‌ای ترس در اعتقاداتتان رسوخ کند، در حقیقت شما دشمن را به اسارت در آوردید و با مقاومت و ایستادگی روی دشمن تأثیر گذاشتید.
سردار معرفی در پایان آزادگان و ایثارگران را سفیران حقیقی ملت ایران خطاب کرد و گفت: فداکاری، ایثار، مقاومت و از خودگذشتگی شما بود که عزت و سربلندی را برای ملت ایران به ارمغان آورد زیرا همت و تلاش، همدلی و همزبانی شما جوانمردان بود این پیروزی بزرگ و عظیم را رقم زد و به دنیا ثابت کرد که تاریخ ایران اسلامی سراسر فتح و درخشندگی را در خود جای داده است.

،همچنین  آیت‌الله عباسعلی سلیمانی  نیز در این گردهمایی با اشاره به این مطلب که  آزادگان اسوه مقاومت و صبر هستند.گفت: آزادگان باید یک تشکل در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی کرده تا از آن طریق مشکلات و امور مختلف خود را پیگیری کنند.

وی افزود:  ایثارگران و آزادگان با تحمل رنج سال‌ها اسارت نماد مقاومت و غیرت ایرانی هستند که باید برای برطرف کردن مشکلاتشان تلاش کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم ضمن تشریح عملکرد این اداره‌کل در حوزه آزادگان و ایثارگران، اظهار کرد: 525 آزاده و 46 آزاده عروج یافته سهم سیستان و بلوچستان از یادگاران هشت سال دفاع مقدس است که 300 نفر از آنها در زاهدان و مابقی در سایر شهرستان‌ها زندگی می‌کنند.

عباس پالاش با بیان اینکه 10 درصد از ایثارگران سیستان و بلوچستان را آزادگان تشکیل می‌دهند، گفت: 71 درصد ایثارگران مشغول به کار کار بوده و مشکل اشتغال ندارند.

وی ادامه داد: در حال حاضر 922 نفر از ایثارگران مشکل اشتغال دارند که انتظار می‌رود مسئولان مربوطه نسبت به برطرف کردن این مشکل اهتمام ویژه داشته باشند.

پالاش بیان کرد: مقرر شده است به مناسبت فرا رسیدن سالروز بازگشت آزادگان به استان، از ایثارگران و آزادگان شاغل در ادارات و سازمان‌ها تجلیل شود.



ارسال نظرات