در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی صورت گرفت
دومین کارگروه عارضه‌یابی صنایع استان در شرکت شهرک‌های صنعتی استان با حضور نمایندگان استاندار، سازمان صنعت، معدن و تجارت و بسیج مهندسین صنعت تشکیل شد.
کد خبر: ۸۵۵۶۳۷۴
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد به نقل از آوای اقتصاد: دومین کارگروه عارضه‌یابی صنایع استان در شرکت شهرک‌های صنعتی استان با حضور نمایندگان استاندار، سازمان صنعت، معدن و تجارت و بسیج مهندسین صنعت تشکیل شد.

در نخستین جلسه این کارگروه 11 واحد صنعتی راکد و تعطیل استان بر اساس صلاح دید اعضا انتخاب و قرار بر آن شد بسیج مهندسین صنعت استان برای این واحدهای صنعتی شناسنامه وضعیتی تهیه کند.

مهندس موسوی از دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری یزد در خصوص انجام کمک به راه‌اندازی مجدد واحدهای تعطیل شده استان گفت: باید یک چهارچوب کلی تعیین و برنامه‌ریزی دقیق صورت گیرد.

وی چهارچوب پیشنهادی خود را به این صورت بیان کرد: باید در ابتدای کار واحدهایی که احتمال راه‌اندازی مجدد برای آن‌ها وجود دارد و همچنین راه اندازی مجدد این واحدها توجیه اقتصادی داشته باشد شناسایی و سپس با مالکین واحدها هماهنگی شود و از تمایل آن‌ها برای راه‌اندازی مجدد واحد موردنظز اطلاع کسب گردد و در مرحله سوم با توجه به امکانات استان اقدامات حمایتی دستگاه‌ها انجام گیرد.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد با تاکید برمشخص شدن هدف در ابتدای کار گفت: جهت انتخاب واحدها برای رسیدگی به مشکلات آن‌ها باید فاکتورهای مناسب مشخص شود و سپس براساس این فاکتورها واحد‌های تعطیل و راکد استان برای در دستور کار قرارگرفتن کارگروه اولویت بندی شوند.

اعضای بسیج مهندسین صنعت استان با بررسی و پیگیری‌های خود برای واحدهای منتخب شناسنامه وضعیتی تهیه کرده و در جلسه امروز به ارائه گزارشی از آن پرداختند. قابل ذکر است برای تهیه این شناسنامه‌ها به طور مستقیم با مدیرعاملان و مسئولین واحدها ارتباط برقرار شده و تا آن جایی که منع قانونی وجود نداشته از واحدهای مذکور از نزدیک بازدید به عمل آمده است.

طبق آمار ارائه شده در این جلسه 11 واحد صنعتی منتخب در مجموع قابلیت ایجاد شغل برای 2 هزار نفر را دارا بوده و میزان ارزش حال این واحدها بیش از 300 میلیارد تومان اعلام شد؛ به عبارتی سرمایه راکد این واحدها بیش از 300 میلیارد تومان برآورد شده است.

بر اساس بررسی‌های انجام شده کمبود نقدینگی، معوقات بانکی، نوسانات نرخ ارز از عمده مشکلات واحدهای منتخب  عنوان شد این درحالی است که  در اکثر موارد مشکل بازار برای واحدها وجود نداشته است؛ و مدیرعاملان برای راه اندازی مجدد تمایل نشان داده‌اند.

مدیر عامل واحد صنعتی تعطیل شده چیپس پلی استر نیز در این جلسه حضور یافت و پس از بیان روند به تعطیلی کشیده شدن این کارخانه‌ی شاخص در سطح کشور، مشکلات و علل تعطیلی این واحد صنعتی، مورد بحث و بررسی قرار گرفت و جهت یافتن راهکار عملی برای راه‌اندازی مجدد این واحد صنعتی تبادل نظر شد.

 

ارسال نظرات