در همایش «می‌خواهم مثل تو باشم اما...» مطرح شد
یکی از اساتید و وعاظ برجسته خراسان رضوی و از سخنرانان حرم حضرت معصومه(س) با تاکید بر اینکه حضرت معصومه(س) الگوی همه دختران و بانوان عفیف و مسلمان هستند، گفت: منش و خلق و خوی آن حضرت باید به همه خانه‌ها وارد شود.
کد خبر: ۸۵۵۶۳۸۲
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی عصر دیروز در همایش «می‌خواهم با تو باشم اما...» که با حضور دختران و بانوان استان یزد برگزار شد، اظهار داشت: دشمنان ما مادران امروز و مادران آینده را نشانه گرفته‌اند و سرمایه‌گذاری بسیار خوبی نیز در این زمینه دارند و کارهای تاثیرگذاری نیز انجام داده‌اند اما متاسفانه ما به همین اندازه غافل هستیم.

وی ادامه داد: بمبی که قوی‌تر از بمب اتم عمل می‌کند و مردم به آن توجه ندارند، بی‌توجهی به ازدواج است و بالا رفتن سن ازدواج، خطری است که جوانان و خانواده‌ها را تهدید می‌کند.

حسینی با بیان اینکه دشمن برای از هم پاشیدن زندگی‌ متأهلان و خانواده‌ها نیز برنامه‌ دارد، عنوان کرد: برخی باورهای غلط و فرهنگ‌های نادرست همچنین بی‌توجهی پدران و مادران به تربیت فرزندان عامل از هم گسیختگی خانواده‌ها است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه برخی بانوان با حضور در  صحنه اجتماع ناخواسته به زندگی خود لطمه وارد کرده‌اند، عنوان کرد: اولویت در هر حضور اجتماعی دینداری است و بانوان برجسته دین ما نیز اولویتشان در فعالیت‌های اجتماعی دینداری بود و حضرت معصومه(س) در این زمینه نیز یک الگو بودند.

وی با بیان اینکه مجرد بودن حضرت معصومه(س) در سن 28 سالگی و تا زمان وفات، یکی از ویژگی‌های آن حضرت است و سئوالی است که در ذهن بسیاری از دختران ما مطرح شده همین موضوع است، افزود: حضرت معصومه(س) به دلیل خفقان آن دوران همچنین به دلیل اینکه پدر بزرگوارشان فرمودند همسری هم کفو معصومه(س) نیافته ام، مجرد بودند اما لحظه‌ای از تحصیل و تدریس علوم دینی غافل نبودند و ایشان به رغم اینکه معصوم نبودند، آنقدر زیبا زندگی کردند که امام رضا(ع) برای ایشان لقب معصومه را برگزید.

حسینی با بیان اینکه حضرت معصومه(س) بانویی بسیار پرتلاش بودند عنوان کرد: ایشان یک عالمه به تمام معنا و مسلط بر امور فقهی بود و به رغم خفقان‌های شدید و فشارهایی که هارون‌الرشید وارد می‌کرد، کلاس‌های درس ایشان همیشه دایر بود.

وی با بیان اینکه حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) فرزندان نجمه بودند و نجمه یک کنیز بود که آزاد شد و به همسری امام هفتم درآمد، بیان کرد: برتری انسان‌ها به قیافه و تیپ و جایگاه اجتماعی نیست بلکه برتری آنها به تقوا است و نجمه نیز از آنجا که زن با تقوایی بود، فرزندانی همچون امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) تربیت کرد.

حسینی با بیان اینکه حضرت معصومه(س) یک بانوی کامل و شخصیتی بی‌نظیر است، عنوان کرد: زنان و دختران ما این بانوی بزرگوار را سرمشق و الگوی خود قرار دهند زیرا حضرت معصومه مقام عصمت نداشت و با تلاش و غلبه بر نفس توانست به این جایگاه دست پیدا کند.

وی تاکید کرد: برای اینکه بتوانیم مانند حضرت معصومه(س) باشیم، باید واجبات را در نهایت دقت و ترک محرمات را به طور کامل انجام دهیم.

 

ارسال نظرات