مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان از برگزاری 500 جشن بزرگ در ایام دهه کرامت در سیستان و بلوچستان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۵۶۳۸۷
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج  حسین مسگرانی ز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران اظهار داشت: در ایام گرامیداشت دهه کرامت که از ولادت حضرت معصومه (س) تا ولادت امام رضا (ع) خواهد بود 500 جشن بزرگ و محوری در استان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به نخستین جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در هنرهای گرافیکی نیز گفت: آیین اختتامیه این جشنواره در هفته آینده در استان برگزار خواهد شد و تاکنون از بیشتر استان‌های کشور به این جشنواره آثار بسیار ارزنده‌ای ارسال شده است.

مسگرانی ادامه داد؛ تاکنون در بخش آثار گرافیکی 289 اثر در بخش آرم و نشانه 97 اثر و در بخش تصویرسازی 176 اثر از استان‌های سیستان و بلوچستان، تهران، اصفهان، قم اذربایجان، فارس، قزوین خراسان رضوی و جنوبی ارسال شده است.داوری آثار این جشنواره با حضور داوران مرکز هنرهای تجسمی صورت گرفته که افراد برگزیده در مراسم اختتامیه مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

این مسئول با تاکید بر رویکرد استان در سال‌جاری با عنوان توسعه برنامه‌های فرهنگی نیز اضافه کرد: فرهنگ از زیرساختی‌ترین حوزه‌ها است که باید چهره فرهنگی استان بیش از پیش تقویت شود زیرا این استان دارای فرهنگ غنی و اصیلی است که باید به کل کشور معرفی شود.

وی از ایجاد تئاتر شهر در زاهدان خبر داد و خاطرنشان کرد: استارت تئاتر شهر زاهدان خورده شده و تفاهم‌نامه لازم در این زمینه منعقد شده و به زودی سالن آمفی تئاتر موجود به امکانات تئاتر شهر مجهز خواهد شد.

مسگرانی از برگزاری دو اجلاس بزرگ در استان خبر داد و گفت: اجلاس بزرگ هنرمندان استان با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و همایش و نشست شورای فرهنگ عمومی استان با حضور مسئولان کشوری برگزار می‌شود.

وی در ادامه به برنامه‌های در حال پیگیری این اداره‌کل در سال‌جاری اشاره کرد و افزود؛ تلاش خواهیم کرد تا جشنواره سینما حقیقت را با هدف توجه به هنرمندان سینمایی استان در چابهار برگزار کنیم.همچنین برگزاری جشنواره پیامبر اعظم پیامبر (ص) صلح و دوستی و جشنواره موسیقی اقوام ایرانی نیز در دستور کار است.

ارسال نظرات