فرمانده ناحیه بسیج عشایر استان مطرح کرد:
علي ستوده نيا اظهار داشت : شهر مارگون با حفظ ارزشهای اسلامی سنن، آداب و رسوم عشایری شهری است که در این تهاجم فرهنگی حتی یک دایره زنگی و بشقابی برای تغذیه با فرهنگ اسلام ستیز غرب نمی توان در آن پیدا کرد.
کد خبر: ۸۵۵۶۴۰۳
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸
علی ستوده نیا، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج گفت: شهر مارگون در 80 کیلومتری مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد واقع شده است که علاوه برطبیعت زیبا و بکر وجود امامزادگان واجب التعظیمی همچون امام زادگان بی بی خاتونین(س) جلوه خاصی به این شهر بخشیده است وآن را از فضای فرهنگی و مستعدی برخوردار نموده است.

وی اظهار داشت: شهر مارگون با حفظ ارزشهای اسلامی سنن، آداب و رسوم عشایری شهری است که در این تهاجم فرهنگی حتی یک دایره زنگی و بشقابی برای تغذیه با فرهنگ اسلام ستیز غرب نمی توان در آن پیدا کرد.

ستوده نیا ابراز کرد: این شهر با توجه به سابقه ای که در دوران دفاع مقدس داشته است هنوز هم  مردان و زنان ایلی، شجاع، غیور وبا فرهنگ شهادت، ایثار گری و جان فشانی برای میهن اسلامی دارد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج عشایری استان گفت: مارگون شهری است که به نسبت جمعیت از بسیاری از شهرهای استان به لحاظ حضور مردم در دفاع مقدس دارای رتبه برتر بوده که بر همین اساس از مدتها قبل تاکنون و بنا به درخواست مردم ومسئولین شهر پیگیر یهای لازم صورت گرفت تا باهمکاری ایزد متعال چنین توفیقی حاصل شد و دو شهید گمنام سهمیه این شهر شد.

وی در ادامه افزود: بعداز پیگیری های زیاد نغمه خوش الحال آلاله های خونین بال به مشام رسید و سرانجام انتظار 30 ساله مردم به پایان رسید ومیهامانان راست قامت از راه رسیدند.

ستوده نیا گفت: سال 1364 آخرین شهید در شهر مارگون تشییع شد و تا امسال که 30 سال طول کشید تا شهداء باز هم نظر لطفی به همه ما داشته اند ومناسبت زیبایی که در تدفین شهداء رخ داد همزمانی با سالروز شهادت امام جعفرصادق(ع) بود.

روزی که که دوشهید گمنام در میان استقبال بی نظیر و صددرصدی مردم قدرشناس و متعهد مارگون بردستان پرصلابت جوانان ونوجوانان کیلومتر ها تشییع شد.

ارسال نظرات