خبرهای داغ:
فرا رسیدن دهه کرامت:

ولادت امامان معصوم(ع) احیاگر " فرهنگ مهربانی" است

آغاز ولادت با سعادت حضرت معصومه" کریمه اهل بیت" و برادر بزرگوارشان، دهه سخاوت و بخششی است که می تواند " فرهنگ مهربانی" را در مسلمانان زنده کرده و گسترش دهد.
کد خبر: ۸۵۵۶۴۱۲
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰

حجت‌الاسلام مجتبی قائد امینی مشاور استاندار قزوین در امور روحانیون  در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری بسیج از قزوین، با اشاره به " دهه کرامت" اظهار می کند: دهه کرامت، دهه اول ماه ذی‌العقده است و آغازش با ولادت حضرت معصومه(علیهالسلام) و پایانش با ولادت حضرت ابوالحسن علی بن موسی‌الرضا(علیه السلام) است  که از این رو به این مدت زمان " دهه کرامت" می گویند.

وی  می افزاید: دهه کرامت یاد آورعشق و علاقه حضرت معصومه به برادر بزرگوارشان امام رضا(ع) است که سبب شده دوری از ایشان را تحمل نکنند و به سرزمینی دیگر بشتابند.

این مقام مسئول تصریح می کند: درحال حاضر ترویج مذهب اهل بیت ،آموزش علوم قرآنی  و دینی به واسطه کرامت و برکت حضرت معصومه(ع) در شهر قم تشکیل و رشد یافته است.

چرا امام رضا(ع)  به "عالم آل محمد " ملقب شدند؟

حجت الاسلام امینی، بخشش، مهربانی، تواضع، از خودگذشتگی را از ویژگی های بارز امام رضا(ع) برشمرد و می گوید: رضا، صابر، رضی و عالم آل محمد از القاب مشهور این امام بزرگوار است.

مشاور استاندارقزوین در امور روحانیون  ادامه می دهد: از اسحاق پسر حضرت امام موسی کاظم(ع) نقل است که پدرم موسی بن جعفر به فرزندانشان می فرمود: این برادر شما، علی بن موسی ,"عالم آل محمد" (ص)است، امور دینی خود را از او بپرسید و این سخن مرا خوب نگهداری کنید. 

به گفته  وی، آنچه که در روایات آمده است این است که « عالم آل محمد » هم نام  امیرالمومنین علی (ع) است

این مقام مسئول توضیح می دهد: آرامشی که در حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا(ع) یافت می‌شود هردل رمیده و مایوسی را، جان تازه ای می بخشد به طوری که، مسلمانان با پناه بردن به  آستان مقدس این امامان بزرگوار، مشکلات خود را فراموش می کنند.

ویژگی های بارز حضرت علی بن موسی الرضا(ع)

حجت الاسلام نظری معاون فرهنگی و پژوهشی  اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار ما، می گوید:  امام رضا (ع)به اخلاق عالی و ممتاز آراسته بودند و  به همین  سبب  در دوستی عام و خاص را به خود جلب می کردند.

وی اضافه می کند: هم چنین این امام بزرگوار در انسانیت  بی نظیر بودند به طوری که، تجلی روح نبوت و مصداق رسالتی بودند که بر عهده داشتند.

معاون فرهنگی و پژوهشی  اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح می کند: شخصیت ملکوتی و اخلاق حضرت رضا (ع)  نسبت به شیعیان ، سبب شد که نه تنها در مدینه بلکه در سراسر دنیای اسلام به عنوان بزرگ ترین و محبوب ترین فرد خاندان رسول اکرم (ص) مورد قبول  همگان قرار گیرد.

 

1002/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار