مدیرعامل ایران خودرو خراسان:

همکاری با شرکت‌های چینی در شرایط تحریم به خودروسازان تحمیل شد

مدیرعامل ایران خودرو خراسان با اعلام اینکه خودروسازان داخلی در شرایط تحریم مجبور شدند با شرکت‌های چینی همکاری کنند گفت: هم اکنون شرایط تغییر کرده و بسیاری از شرکت‌های خودروساز خارجی آماده همکاری با ایران هستند.
کد خبر: ۸۵۵۶۴۵۱
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج،  بیژن زاهدی‌فرد در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه خودرو و صنایع وابسته با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص خودروی جدید هایما که قرار است بر روی خط تولید سوزوکی در این شرکت تولید شود، اظهار داشت: ایران خودرو زمانی برای تولید این خودروی چینی با شرکت مربوطه وارد مذاکره شد که در آن مقطع ایران در شرایط تحریم قرار داشته و هیچ کشوری حاضر به همکاری و مذاکره با ایران نبود.

وی با اعلام اینکه هم اکنون شرایط تغییر کرده و متقاضیان زیادی تمایل خود را برای افزایش همکاری با شرکت‌های خودروساز ایرانی اعلام کرده‌اند افزود: تصمیم گیری در خصوص تولید هایما حدود یک سال و نیم پیش انجام شده است که ما باید تعهدات خود را در این قرارداد با شریک چینی خود انجام دهیم.

مدیرعامل ایران خودرو خراسان در ادامه با تأکید براینکه در شرایط تحریم مجبور شدیم با شرکت‌های چینی در تولید محصول همکاری کنیم، تصریح کرد: در سبد محصولات ایران خودرو تولیدات چینی سهم 5 درصدی را به خود اختصاص دادند که این موضوع نشان می‌دهد شرکت‌های چینی بیش از سقف 5 درصد سهمی در سبد ایران خودرو ندارند.

زاهدی‌فرد با اعلام اینکه قیمت این خودرو زیر 10 میلیون تومان است، گفت: اگر ما به تولید یک میلیون دستگاه برسیم 50 هزار دستگاه خودرو چینی توسط این شرکت تولید خواهد شد.

وی در ادامه صحبت‌های خود با اعلام اینکه تا انتهای مهرماه تحویل این خودروی چینی آغاز خواهد شد، افزود: تا پایان سال جاری دو هزار و 700 دستگاه از این خودرو تولید می‌شود. برای سال آینده نیز تولید 10 هزار خودرو هدفگذاری شده که مطمئناً به 6 هزار دستگاه دست پیدا خواهیم کرد.

ارسال نظرات