دومین جلسه شورای اداری ورزش و جوانان استان مرکزی با حضور ملکی، مدیرکل ورزش و جوانان استان، معاونین و روئسای ادارات ورزش و جوانان تابع 27 خردادماه در سالن جلسات اداره کل برگزار شد.

 مدیرکل ورزش و جوانان استان در جلسه شورای اداری با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال جاری اظهار داشت: هیچ باشگاه و مدیر ورزشی حق ورود به مباحث سیاسی به‌ویژه انتخابات را ندارد و ما اجازه نخواهیم داد از ورزش استان در بحث انتخابات استفاده ابزاری شود.

وی تصریح کرد: فضای ورزش به‌گونه‌ای است که عده‌ای گمان می‌کنند، می‌توانند از این فضا برای جذب آرای انتخاباتی استفاده کنند، اما هرگز نخواهیم گذاشت که سیاست بر ورزش استان غلبه کند و فضاهای ورزشی به مباحث انتخاباتی ورود کند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی در ادامه با اشاره به لزوم واگذاری سالن‌های ورزشی به بخش خصوصی گفت: واگذاری سالن‌های ورزشی به‌ویژه استخرها به بخش خصوصی از مسائلی است که در سال جاری با جدیت دنبال خواهد شد.
ملکی همچنین بر ضرورت حمایت از ورزشکاران مستعد به منظور فراهم‌سازی بسترهای لازم برای حضور آنان در المپیک ریو تاکید کرد و ادامه داد: مدیران شهرستان‌ها موظف هستند از همه منابع برای حمایت از ورزشکاران استفاده کرده و ورزشکاران مستعد را تحت حمایت قرار دهند.
وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن فصل تابستان و اوقات فراغت جوانان بیان کرد: برگزاری مطلوب طرح اوقات فراغت، بازرسی از امکان ورزشی، توجه به آموزش، استعدادیابی و به‌کارگیری مربیان خبره در این طرح از موضوعات مهمی است که باید به‌صورت جدی مدنظر قرار گیرد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی در ادامه ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ماه رمضان ماه بندگی و عبادت است که باید از این ماه پرخیر و برکت در راستای دست‌یابی به کمال و تقوا نهایت بهره را برد.
ملکی افزود: ورزش نه‌تنها با روزه منافاتی ندارد، بلکه اگر به صورت صحیح و اصولی انجام شود، باعث آرامش و کاهش استرس ورزشکاران خواهد شد.
وی ادامه داد: ورزشکاران می‌توانند با یک برنامه غذایی مناسب ضمن روزه گرفتن به فعالیت‌های ورزشی خود نیز بپردازند.
معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره‌کل ورزش و جوانان استان مرکزی نیز با تاکید بر لزوم واگذاری اماکن به بخش خصوصی گفت: سال گذشته از محل اجازه اماکن ورزشی سه میلیارد ریال درآمد حاصل شد.
محسن غفاری افزود: امسال با توجه به ابلاغیه وزارت ورزش و جوانان باید سقف درآمد از اماکن ورزشی افزایش یافته و به 6 میلیارد ریال افزایش یابد.
وی خواستار واگذاری سالن‌های ورزشی با قیمت واقعی به هیئت‌ها و افزایش نرخ اجاره اماکن ورزشی شد.
معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی نیز بیان کرد: طرح اوقات فراغت تابستان امسال از اول تیر ماه به مرحله اجرا در خواهد آمد.
مرتضی امیدی افزود: طرح اوقات فراغت با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و شناسایی استعدادهای ورزشی و فرهنگی به اجرا گذاشته می‌شود.