زورخانه شهدای بانک ملی استان مرکزی شامگاه یکشنبه با حضور مسوولان استانی، نیروی انتظامی و سپاه روح الله این استان در اراک افتتاح شد.
کد خبر: ۸۵۵۶۴۶۹
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳
این زورخانه با اعتباری بالغ بر 500 میلیون ریال از محل کمک های مردمی و کارکنان بانک ملی استان مرکزی به مناسبت هفته دولت در محل ساختمان مرکزی این بانک در شهرستان اراک افتتاح شد.
رییس اداره امور شعب استان مرکزی در این آیین گفت: ورزش زورخانه ای تاریخ و هویت ایانی را در خود دارد و در جهان به عنوان میراث اصیل ایرانی شناخته می شود.
بیژن مقدم بیرانوند افزود: این ورزش در بین رشته های ورزشی، از لحاظ مسایل معنوی و روح پهلوانی، جایگاه خاصی دارد و پیشکسوتان آن همواره الگوی ادب و اخلاق در جامعه هستند.
وی ادامه داد: پیشکسوتان و پهلوانان این رشته باید الگوی نونهالان، نوجوانان و جوانان باشد و جامعه ای که دارای، فرهنگ و جوانمردی است بسیاری از مشکلات آن حل می شود.
رییس اداره امور شعب استان مرکزی اضافه کرد: فرهنگ پهلوانی مترادف با منش جوانمردی و معرفت و محبت به همه انسان ها بوده و هرگاه این خوی و خصلت در جامعه ای نهادینه شود، سلامت و عزت افزون می شود.
بیرانوند گفت:در طول تاریخ پیشکسوتان و پهلوانان همواره جلودار حل مسایل و مشکلات مختلف افراد جامعه بودند و باید این جایگاه و روحیه در جامعه حفظ شود.
هم اکنون 19 زورخانه در استان مرکزی وجود دارد که 9 باب آن در اراک و بقیه آن ها در شهرهای، ساوه، آشتیان، تفرش، دلیجان، محلات و شازند فعالیت دارند.
ارسال نظرات