شهلا میر گلوبیات، عضو فراکسیون زنان و خانواده مجلس :
با توجه به دیدگاه مثبت امام راحل(ره) نسبت به زنان و جایگاه تأثیر گذار آنها در جامعه، بعد از انقلاب اسلامی در قانون اساسی و درعرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و فرهنگی نقش‌های تعریف شده‌ای برای بانوان در نظر گرفته شد که بر حضور فعال زنان تأکید دارد.
کد خبر: ۸۵۵۶۴۷۷
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱

شهلا میر گلوبیات، عضو فراکسیون زنان و خانواده مجلس گفت: اسلام با توجه به نقش همسری و مادری زنان در خانواده، جایگاه ویژه‌ای برای آن‌ها قائل است که در سور مبارکه نساء و کوثر صراحتاً از اهمیت این موضوع یاد می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به دیدگاه مثبت امام راحل(ره) نسبت به زنان و جایگاه تأثیر گذار آنها در جامعه، بعد از انقلاب اسلامی در قانون اساسی و درعرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و فرهنگی نقش‌های تعریف شده‌ای برای بانوان در نظر گرفته شد که بر حضور فعال زنان تأکید دارد.

عضو فراکسیون زنان و خانواده مجلس گفت: جایگاه برجسته بانوان در اصول و بنای خانواده در جامعه و نقش تعریف شده بانوان بعد از انقلاب غیرقابل انکاراست، اما عدم اشراف بانوان به جایگاه خود در جامعه می‌تواند این نقش را متزلزل کند، از آنجایی که جامعه سالم در پی خانواده سالم می‌آید و بانوان رکن اصلی خانواده را تشکیل می‌دهند، سرمایه گذاری دولت در برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت می‌تواند بازده خوبی در طولانی‌مدت برای جامعه در حوزه زنان در پی داشته باشد.

منتخب مردم ساوه و زرندیه افزود: در برنامه پنجم توسعه در حوزه زنان قوانینی تصویب شده که در تمامی عرصه‌ها فعالیت‌های بانوان مشخص شده است، مسئولیت زنان، منشور حقوق زنان و امنیت زنان از موارد عنوان شده در این برنامه است که متأسفانه به مرحله اجرایی شدن نرسیده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان در پایان گفت: در اسلام برای زنان جایگاه رفیعی درنظر گرفته شده و قانون اساسی جمهوری اسلامی نیز برگرفته از اسلام است درعرصه‌های اجتماعی و خانوادگی حقوق قابل قبولی برای آن‌ها تعریف شده، اما لازم است بانوان در زمینه خودباوری تقویت شوند و به حقوق خود در جامعه واقف باشند.

ارسال نظرات