خبرهای داغ:
زهرا نصیری
مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان:
هزینه های تجهیزات پزشکی با اجرای طرح تحول نظام سلامت کاهش10درصدی د اشته است.
کد خبر: ۸۵۵۶۵۵۷
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اصفهان؛مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت پرداختی مردم در مراکز درمانی در بخش بستری به ۳ تا ۶ درصد کاهش پیدا کرده است.

حسین بانک ؛ ادامه داد: درگذشته بیماران علاوه بر تهیه اقلام و تجهیزات پزشکی خارج از بیمارستان حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد فرانشیز پرداخت می کردند در حالی که با اجرای طرح تحول سلامت این میزان به ۱۰ درصد کاهش یافت.

مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: بدنبال افزایش تعهدات بیمه برای بیمه شدگان رضایتمندی نسبی ایجاد شده است.تعهدات جدید سازمان بیمه سلامت از جمله تجهیزات پزشکی مانند سمعک و غیره و نیز تحت پوشش قرار دادن بعضی از بیماران ژنتیکی سبب افزایش رضایتمندی بیمه شدگان شده است که امیدواریم در آینده با افزایش تعهدات دیگر این رضایتمندی را به حد مطلوب برسانیم.

وی بااشاره به اینکه بیمه سلامت بیش از۴۰ میلیارد تومان بابت یک ماه به بخش های مختلف حوزه بهداشت و درمان در استان اصفهان بدهکار است ادامه داد:عقب افتادن سه ماهه حق پرداختی بیمه ها به داروخانه ها، پزشکان، بیمارستان ها و آزمایشگاه ها عادی است که بر همین اساس بیمه سلامت تنها یک ماه به این موسسات بدهکار است.

وی بیان داشت: بیمه سلامت تا پایان سال گذشته تمام معوقات خود را به داروخانه ها، پزشکان، آزمایشگاه ها و پاراکلینک ها و بیمارستان ها پرداخت نموده است.

بانک تصریح کرد: بیمه سلامت هر ماه باید ۸ و نیم میلیارد تومان در ماه به داروخانه ها، ۷ و نیم میلیارد تومان به پزشکان، ۲۰ میلیارد تومان به بیمارستان ها و نزدیک به ۵ میلیارد تومان به آزمایشگاه ها و پاراکلینک‌ها بدهد که تنها یک ماه به حوزه بهداشت و درمان بدهکار است و سر جمع این هزینه ها بدهی امسال بیمه سلامت به حوزه بهداشت و درمان است.

وی با اشاره به اینکه پانصد هزار نفر در استان اصفهان تحت پوشش بیمه همگانی قرار دارند، بیان داشت: در زمان آغاز بیمه سلامت تمام افرادی که تحت پوشش هیچ نوع بیمه ای بودند اعم از نیازمند و غیر نیازمند بیمه شدند و این در حالی است که امسال این مسئله در وزارت بهداشت مطرح شده که بیمه سلامت تنها برای اقشار نیازمند باشد و برای غیر نیازمندان وجهی دریافت شود که هنوز به جمع بندی نرسیده و ابلاغی به ما نشده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان تاکید کرد: بیمه سلامت در حال حاضر به صورت رایگان برای مردم صادر می شود و بعید می دانیم که از این حالت خارج شود.

وی با اظهاراینکه نیازمندان واقعی به نوعی از سوی کمیته امداد، بهزیستی و ایتام بیمه هستند و بیمه سلامت برای افرادی است که به هر نحوی امکان پوشش بیمه‌ای دیگر برایشان مقدور نبوده است، اضافه کرد: بنده توصیه نمی کنم که فردی بیمه سلامت را جایگزین تامین اجتماعی کند.

بانک آمار بیمه شدگان استان اصفهان، را یک میلیون وهفتصد هزارنفراعلام کرد و گفت: امیدواریم در آینده با تکمیل پوشش بیمه ای بسیاری ازخدمات پزشکی بتوان گام موثری در ارتقاء سلامتی مردم برداریم.

گزارش از: زهرا نصیری

 انتهای پیام/63055/

ارسال نظرات