مراسم گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی در سنندج برگزار شد

استاندار کردستان گفت: رشادت ها و شهامت های آزادگان ما در زندان های رژیم بعث دوران مهمی در تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بوده و باید به آن پرداخته شود.
کد خبر: ۸۵۵۶۵۹۳
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، عبدالمحمد زاهدی ظهر دوشنبه در مراسم گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی در سنندج افزود: دفاع مقدس داستان طولانی رشادت ها، شهامت ها، ایثارگری ها و شجاعت های رزمندگان ما بوده و برای تبیین این ارزش ها نیاز به تاریخ طولانی داریم.
وی با اشاره به اینکه می توان داستان آزادگان را در سه مرحله متصل به هم بیان کرد گفت: مرحله اول را می توان به چگونگی اسارت رزمندگان اختصاص داد که تا آخرین فشنگ های خود در برابر دشمن بعثی ایستادگی کردند و در این راستا به یک واقعیت در خصوص تفاوت نحوه اسارت رزمندگان ما با دشمن عراقی پی می بریم.

زاهدی افزود: هیچ سند و مدرکی و هیچ شواهد و قرائنی وجود ندارد که رزمندگان ما از روی ترس و برای حفظ جان خواسته باشند به اسارت در آیند.

وی اظهار کرد: رشادت و مقاومت نیروهای ما و تسلیم ذلیلانه ده ها نفری نیروهای عراقی نشان از تفاوت اسارت بین دو نیرو بوده و باید در تاریخ ایثارگری آزادگان ما به ثبت برسد.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: دوران اسارت به عنوان دومین مرحله قلمداد شده و آزادگان ما در چنگال یک رژیم خونخوار شکنجه شدند و تعدادی نیز به شهادت رسیدند و داستان های فراوانی از این پایداری در تاریخ وجود دارد.

زاهدی افزود: رشادت ها و شهامت های آزادگان ما در زندان های رژیم بعث دوران مهمی در تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بوده و باید به آن پرداخته شود.

استاندار کردستان در ادامه سخنان خود اظهار داشت: دوران پس از اسارت دارای ویژگی های زیادی است چرا که امروز آزادگان، پس از آن دوران سخت پیام آور کسانی هستند که به شهادت رسیده اند و باید آن پیام ها را به نسل های بعدی منتقل کنند.

ارسال نظرات