رئیس سازمان ملی بهره‌وری گفت: با توجه به تصویب برنامه جامع بهره‌وری، ظرف یک و نیم ماه آینده دستورالعمل‌های آن برای همکاری با دستگاه‌ها و بخش خصوصی تدوین می‌شود.
کد خبر: ۸۵۵۶۶۴۷
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، رویا طباطبایی  با اشاره به تصویب برنامه جامع بهره‌وری کشور در هیات دولت اظهار داشت‌: در حال حاضر سازمان مشغول تهیه دستورالعمل‌های اجرایی این برنامه خواهد بود، تا نحوه ارتباط با دستگاه‌ها و بخش خصوصی مشخص و سریع برقرار شود.

رئیس سازمان ملی بهره‌روی ایران با بیان اینکه متولی اجرای برنامه جامع بهره‌وری این سازمان خواهد بود، یادآور شد: این سازمان نیز زیر نظر سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور فعالیت می‌کند و بر اساس برنامه جامع هر 6 ماه یکبار رئیس سازمان مدیریت باید گزارش عملکرد بهره‌وری را به هیات وزیران ارائه دهد.

این مقام مسئول گفت:‌ هدف از برنامه جامع بهره وری کشور، "تدوین مجموعه مقرراتی جامع، روزآمد و یکپارچه ناظر بر ابعاد مختلف برنامه جامع بهره وری کشور و مشخص نمودن متولی اصلی ارتقای بهره وری در کشور" است.

وی با تاکید بر اینکه طبق برنامه سه ماه فرصت برای تهیه دستورالعمل برنامه جامع داده شده، بیان کرد:‌ قطعاً به دنبال دستورالعمل ساده بدون پیچیدگی برای اجرای سهل برنامه بهره‌وری خواهیم بود.

به گفته طباطبائی طبق برنامه در صورت داشتن رشد اقتصادی 8 درصد باید یک سوم آن (2.6 درصد) از محل بهره‌وری تامین شود و قطعا تعاملات خود را با بخش خصوصی و دستگاه‌ها ارتقاء خواهیم داد.

رئیس سازمان ملی بهره‌روی یادآور شد: ضمانت اجرایی برنامه جامع ملی بهره‌وری تعامل سازنده با دستگاه‌ها بر اساس قانون بوده و با شرکت‌ها و بنگاه‌های بزرگ ارتباط مستقیم خواهیم داشت تا نمونه‌ای برای دیگر بنگاه‌ها در اجرای برنامه جامع بهره‌وری باشد.

ارسال نظرات