مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی با بیان اینکه تاخیر در پرداخت مطالبات کشاورزان را جبران می‌کنیم،گفت: مطالبات 26 هزار میلیارد ریال کشاورزان را به زودی پرداخت می‌کنیم
کد خبر: ۸۵۵۶۶۷۹
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از شرکت بازرگانی دولتی علی قنبری مدیرعامل این شرکت  با بیان اینکه تاکنون 7 میلیون و 650 هزارتن گندم از کشاورزان سراسر کشور خریداری شده، از تاخیر ایجاد شده در پرداخت طلب گندمکاران عذرخواهی کرد و این اطمینان را به کشاورزان داد که با پیگیریهای مکرر و مستمری که برای تامین و تخصیص پول گندم ها انجام شده، بزودی مطالبات آنان پرداخت خواهد شد.

قنبری افزود: از ابتدای فصل خرید تضمینی گندم در کشور تا 26 مرداد ماه سالجاری، حدود 7 میلیون و 650 هزار تن گندم، با رشد یک میلیون تنی نسبت به کل خرید سال گذشته، از گندمکاران کشور خریداری شده است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران ، با بیان اینکه افزایش یک میلیون تنی خرید امسال در شرایطی اتفاق افتاده که دولت با مشکلات مالی در زمینه پرداخت به روز بهای گندم ها مواجه است، این اتفاق مبارک را نشانه درک بالای گندمکاران از شرایط موجود و همراهی و همدلی قابل تقدیر کشاورزان با دولت وحرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی دانست.

قنبری تصریح کرد: برای خرید این مقدار گندم حدود 88 هزار میلیارد ریال پول لازم است که تاکنون بیش از 62 هزار میلیارد ریال آن تامین و به حساب کشاورزان واریز شده است و 26 هزار میلیارد ریال هنوز به کشاورزان بدهکاریم.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران اظهار کرد: تاکنون 1107مرکز خرید مستقر در کشور بیش از یک میلیون 217 هزار محموله گندم را تحویل گرفته اند و هم اکنون نیز خرید این محصول در مناطق سردسیرکشور ادامه دارد.

وی اضافه کرد: در صورت تامین به موقع اعتبارات، پیش بینی 8 میلیون تنی خرید تضمینی گندم در کشور محقق خواهد شد وبا توجه به موجودی کشور، نیازی به واردات این کالای استراتژیک در سالجاری نخواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به تنگناهای موجود مالی کشور، به ویژه کاهش قیمت جهانی نفت که هم اکنون دولت با آن دست و پنجه نرم می کند، از صبر و تحمل، همدلی و همراهی گندمکاران برای دریافت پول و طلبشان از دولت تقدیر و تشکر کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین از کشاورزان  به دلیل دیر کرد در پرداخت مطالباتشان، عذرخواهی و اظهار کرد: گندمکاران عزیز بدانند شاید وقفه‌ای در پرداخت ها به دلیل مشکلات مالی کشور وتامین و تخصیص اعتبارات خرید به وجود آمده باشد، اما پیگیریهای مسئولین وزارت جهادکشاورزی برای تامین پول گندمهای خریداری شده ادامه دارد و با توجه به مساعدتهایی که شده، کشاورزان حاصل دسترنج خود را به زودی دریافت خواهند کرد.

قنبری با بیان اینکه مشکلات کشاورزان برای ما قابل درک است و تمام سعی ما براین است تا رضایت این قشر زحمتکش را جلب نماییم ،از گندمکاران خواست هیچ‌گونه نگرانی بابت دریافت طلب خود از فروش گندم نداشته باشند و همان گونه که تاکنون الگوی همدلی و همزبانی با دولت بوده‌اند، همچنان با صبر و شکیبایی به دولت کمک کنند تا پول گندم‌ها تامین و به آنان پرداخت شود.

ارسال نظرات