خبرهای داغ:
مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین:

2000 دانشجو از دانشگاه‌های قزوین به اردوهای جهادی اعزام می‌شوند

مسئول بسیج دانشجویی سپاه صاحب الامر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) استان قزوین گفت: 2000 دانشجوی دانشگاه‌های استان قزوین به اردوهای جهادی اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۸۵۵۶۶۸۰
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹

 

 

مهدی برزگر مسئول بسیج دانشجویی سپاه صاحب الامر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) استان قزوین در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارتباط با برگزاری دوره‌های اردوی جهادی خبر داد: در سال 94 بسیج دانشجویی استان قزوین در نظر دارد 2000 دانشجو را به اردو های جهادی اعزام کند.

وی ادامه داد: 300 دانشجوی دختر و پسر در تعطیلات نوروز به این اردو ها اعزام شدند و 1700 نفر باقی ماند‌ن که در تابستان به مناطق محروم استان از جمله الموت، طارم، اوج و آبگرم اعزام می شود.

برزگر ادامه داد: عرصه فعالیت دانشجویان اعزامی در بحث های بهداشتی، فرهنگی، آموزشی و اقتصاد مقاوتی می‌باشد.

وی با توضیح موضوع اقتصاد مقامتی در برنامه های اردوی جهادی اذعان کرد: دانشجویانی که رشته تحصیلی آنها کشاورزی است به افراد ساکن در روستا کمک می‌کنند که آبیاری قطره ای را جایگزین روش های سنتی کنند و با آموزش زنبور داری و دام پروری به امرار معاش خانواده کمک قابل توجهی می‌کنند.

مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین ادامه داد: وقتی دوره آموزش در روستا کامل شود موسسه هایی مانند نگار نصر با اهدای وام به اشتغال زایی کمک می‌کنند.

وی همچنین بر کمک های سپاه حضرت صاحب الامر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) تاکید کرد و گفت: مهمترین پشتوانه برگزاری دوره های جهادی سپاه حضرت صاحب الامر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) استان قزوین است که در مرحله بعدی بخشداری ها و نیز دهیاری ها قرار می گیرند که به قدرت عمل دانشجویان ایمان دارند، همپنین روسای دانشگاه ها در کمک های مالی و معنوی نقش به سزایی را اجرا می کنند.

برزگر تاثیر رفتن به اردو ها را در جوانان قابل توجه خواند و افزود: روحیه دانشجویان که قرار است مدیران آینده باشند باید روح جهادی باشد، تا مناطق و افراد محروم را بشناسند و از نزدیک آنها را لمس کرده باشند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اردو ها در دوره های 11 روزه برگزار می شود  و طی این روز ها تلاش می کنند تا تمام توان خود را برای افراد محروم به عرصه عمل برسانند.

 

1004/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها