خبرهای داغ:
استاد حوزه علميه شاهرود با تأكيد مبارزه با نفس اماره شرط خودسازي است؛ گفت: انسان مي‌تواند با مراقبت بر نفس اماره خود را از افتادن در دام‌هاي شيطاني برهاند.
کد خبر: ۸۵۵۶۶۹۴
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام و المسلمین حسن رجبی در گردهمایی سرگروه ها و مربیان بسیج مساجد و محلات خاتم الانبیا(ص) شاهرود که به میزبانی پایگاه امام هادی(ع) در مسجد ابوالفضل(ع) بین النهرین شاهرود برگزار شد در سخنانی با اشاره به روایتی از مومنین و سرگروه ها که به مرحله ای از رشد و کمال انسانی رسیده اند، خواست که گناهان کوچک را دست کم نگیرند و با مواظبت و مراقبت نفس خود را از دامهای شیطان نجات دهند.

وی افزود: در کتاب داستان راستان شهید مطهری به نقل از کتاب وسائل الشیعه آمده است؛ روزی رسول خدا (ص) با عده ای از یاران در بیابانی کویری فرود آمدند. هنگام صرف غذا فرارسیده بود. پیامبر (ص) به اصحاب فرمودند که هرکدام به سمتی روانه شوند و قدری هیزم برای تهیه آتش و پختن غذا تهیه کنند. یاران گفتند: یا رسول الله؛ در این بیابان که هیزمی یافت نمی شود؛پیامبر (ص) فرمودند« در عین حال هرکدام به اندازه توان خود تلاش کنید و هرآنچه می توانید هیزم فراهم آورید».

رجبی خاطرنشان کرد: اصحاب پیامبر (ص) در اجرای فرمان آن حضرت تلاش کردند و ساعتی بعد یک تل بزرگ از هیزم و خار و خاشاک جهت تهیه آتش و پختن غذا فراهم شد.دراین هنگام رسول خدا (ص) خطاب به یاران فرمودند«گناهان کوچک هم مثل همین هیزم های کوچک است، ابتدا به نظر نمی آیند؛ ولی هرچیزی جوینده و تعقیب کننده ای دارد، همان طور که جستید و تعقیب کردید، این قدر هیزم جمع شد، گناهان شما هم جمع و احصاء می شوند و یک روز می بینید از گناهان خود که به چشم نمی آمدند، انبوه عظیمی جمع شده است».

در این گردهمایی حجت الاسلام سیدرضا مرتضوی مسئول تعلیم و تربیت بسیج سپاه شاهرود با توضیح مختصر ساختار صالحین اظهار کرد: حلقه متربیان صالحین از 9 تا 22 عضو تشکیل می شود و حلقه سرگروه ها از 10 تا 20 نفر و همینطور حلقه مربیان و سرمربیان و اساتید اینگونه تشکیل و اداره می شود.

در پایان این گردهمایی جلسه حلقه سرگروه ها با حضور مربیان برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها