رئیس خطوط لوله و مخابرات منطقه شمالشرق:

خطوط لوله ومخابرات نفت- منطقه شمالشرق شاهرگ اصلی انتقال سوخت به 5 استان کشور است

رئیس خطوط لوله و مخابرات منطقه شمالشرق با اشاره به انتقال سوخت به 5 استان خراسان رضوی،شمالی و جنوبی و گلستان و سمنان و بخشی از مازندران بیان کرد: اهمیت منطقه خطوط لوله بدان جهت است که شاهرگ اصلی انتقال سوخت به این 5 استان کشور هستیم
کد خبر: ۸۵۵۶۸۶۹
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، قاسم عرب یارمحمدی در نشست با اصاحب رسانه به بهانه تجلیل از رسانه ها و خبرگزاری های شهرستان که در اتاق جلسات شرکت خطوط لوله و مخابرات شمال شرق شاهرود برگزار شد در سخنانی با بیان اینکه شرکت خطوط لوله و مخابرات شمالشرق یک دستگاه فراستانی و ملی است بیان کرد: چهار شرکت اصلی در وزارت نفت وجود دارد که شرکت پالایش و پخش فرآوردهای نفتی از آن جمله است و شرکت خطوطه لوله مخابرات نفت ایران از زیر مجموعه های این شرکت هستند.

وی افزود: شرکت خطوط لوله و مخابرات به 12 منطقه تقسیم می شوند که وظیفه انتقال نفت خام و انواع فرآوردهای نفتی را از مبدا تولید تا مبدأ مصرف به عهده دارند.

رئیس خطوط لوله و مخابرات منطقه شمالشرق (شاهرود) خاطرنشان کرد: 15هزار کیلومتر خطوط لوله در کشور وجود دارد که 1100 کیلومتر در منطقه شمالشرق قرار دارد و تنها منطقه ای هستیمکه 5 استان را در شمالشرق پوشش می دهیم.

وی تصریح کرد: خط 22 اینچ ری، سمنان و شاهرود و تبدیل آن در شاهرود به 20 اینج و انتقال به سبزوار، نیشابور و مشه مقدس و انشعاب خط در 60 کیلومتری مشهد در ایستگاه امام تقی و خط 8 اینچ و انتقال به تربیت حیدریه در خراسان جنوبی و خط 10 اینچ انشعاب از شاهرود به علی آباد گرگان و در انتهای خط فشارشکن دو شاخه با 8 اینچ جهت انتقال به گرگان و گنبد را شامل می شود.

یارمحمدی با اشاره به انتقال سوخت به 5 استان خراسان رضوی،شمالی و جنوبی و گلستان و سمنان و بخشی از مازندران بیان کرد: اهمیت منطقه خطوط لوله بدان جهت است که شاهرگ اصلی انتقال سوخت به این 5 استان کشور هستیم و سال گذشته 5/6 میلیارد لیتر انواع فرآوردهای نفتی را از خطوط لوله به این 5 استان سوخت رسانی می کنیم.

وی با اشاره به فرآوردهای سوختی شامل نفت جت،نفت گاز،نفت سفید و بنزین افزود: نفت گاز یورو و بنزین یورو 4 نیز از این مسیر انتقال می یابد.

یارمحمدی با اشاره به چهار مرکز انتقال نفت اصلی منطقه شمالشرق گفت: این چهار منطقه اصلی در سمنان،شاهرود،سبزوار و امام تقی است و 7 تاسیسات نفتی خطوط لوله و مخابرات در سمنان،شاهرود،دامغان،سبزوار،نیشابور و تربیت حیدریه و پایانه های نفتی مشهد که بزرگترین پایانه های نفتی کشور است در این منطقه داریم.

وی با اشاره به انتقال فراوردهای نفتی در این شرکت عنوان کرد: روزانه 180هزار بشکه نفت در خطوط 22 اینچ و 130هزار بشکه نفت در خطوط 20 اینچ انتقال می یابد که ظرفیت خط انتقال سوخت ما برای این 5 استان کامل و حتی بیشتر نیز می باشد.

رئیس خطوط لوله و مخابرات منطقه شمالشرق با تأکید بر حفظ حریم خطوط لوله بیان کرد: 80 درصد صدمات خطوط لوله و سوخت عدم رعایت حریم خطوط بوده است و ما پایش خطوط لوله را چه در نفت و چه گاز با تکنولوژی روز دنیا انجام می دهیم و در تمام منطقه شمالشرق نقاط حادثه ساز ایمن سازی شده اند.

وی با اشاره به پیکرانی هوشمند خطوط لوله افزود: همه مسیر خطوط نفت گرفته و ضریب امنیت این خط بالاست و ما در حفاظت فیزیکی خط بان داریم اما در صورت عدم آگاهی و یا کم آگاهی دستگاه های حفاری صدماتی به خطوط لوله وارد می شود که تبعات گسترده ای دارد که به حمدالله ما در این منطقه از این مشکلات نداریم.

یارمحمدی با تاکید بر کمک همه برای حفظ این ثروت ملی گفت: باید تلاش کنیم فرهنگ سازی انجام شود و خطوط لوله که ثروت ملی و منابع ملی است توسط همه حفظ و نگهداری شود.

وی با اشاره به وجود 13 ایستگاه مخابراتی در این منطقه گفت: از گرمسار تا مشهد و تا تربت حیدریه و علی آباد گرگان ما سیستم مخابرات داریم و قدمت مخابرات در وزارت نفت از مخابرات ملی بیشتر است چرا که اهمیت ارتباطات در انتقال سوخت بسیار بالاست.

رئیس خطوط لوله و مخابرات منطقه شمالشرق (شاهرود) با اشاره به ارتباط مطمئن در انتقال سوخت گافزود: این ارتباط باعث شده تا مخابرات در دل خطوط لوله قرار بگیرد و با ارتباط مطمئن درصد خطای احتمالی در انتقال سوخت پایین بیاید.

وی با اشاره به ضریب اطمینان مخابرات وزارت نفت 99/99 است بیان کرد: ما کمترین قطعی را در بحث ارتباط داریم و این به جهت اهمیت ارتیاط در موضوع انتقال فرآوردهای نفتی است.

یارمحمدی با اشاره به بهینه سازی در خطوط لوله و مخابرات اظهار کرد: ما کمیته بهینه سازی مصرف انرژی در منطقه داریم و تلاش می کنیم استفاده از انرژی را بهینه و به صرفه انجام دهیم و در این راه تلاش های مختلفی چون استفاده از انرژی خورشیدی و یا جایگزینی انرژی برق به جای سوخت های فسیلی را انجام داده ایم.

وی با بیان اینکه در بحث ایمن سازی 340 کیلومتر در مسیر خطوط شن ریزی و بیش از 2500 پلاک جدید مسیر انتقال لوله را نصب کرده ایم بیان کرد: ما برای ایمن سازی شهرها نیز دو چک فرد را در سمنان و شاهرود ایجاد کرده ایم که به علت مسیر سرازیری لوله ها و فشار سوخت اگر اتفاقی رخ دهد به شهرها آسیب نرسد.

رئیس خطوط لوله و مخابرات منطقه شمالشرق (شاهرود) با اشاره به موضوع تحریم و تاکید رهبر انقلاب بر اقتصاد مقاومتی گفت: از ابتدای انقلاب ما تحریم بوده ایم و وزارت نفت و صنایع نفتی ما در راه خودکفایی در خط مقدم بوده و ما امروز نیازهای خود را با کمک متخصصین داخلی برطرف می کنیم و امروز توربین های گازی ساخت داخل را در نیروگاه های شاهرود و سمنان راه اندازی کرده ایم.

وی با اشاره به ساخت دو نیروگاه استان با یک سوم قیمت برآوردی خود شرکت نفت بیان کرد: ما با یک سوم قیمت و یک چهارم زمان در عرض سه ماه به بهره برداری رسانیدم و 3 خط لوله انتقال سوخت در سبزوار به طول سه کیلومتر و در عرض 5 متر و عمق 2 متر توسط متخصصین شرکت نفت با هزینه کم و کیفیت بالا در دست اقدام است.

یارمحمدی با بیان اینکه تجهیزان امدادی و اطفا حریق ما متناسب با نیاز در اختیار این شرکت است افزود:با توجه به اهمیت ایمنی در شرکت نفت ما امکانات مختلف امدادی و اطفا حریق در اختیار داریم و در این خصوص مشکلی برای حل مشکلات در سطح خود را داریم.

در این نشست سیدمحمد موسوی مسئول روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات شمالشرق در سخنانی با تقدیر از فعالیت خبرنگاران و اصحاب رسانه در انعکاس فعالیت ها و ارتباط بین مردم و مسئولین با بیان اینکه رسانه فرهنگ ساز است گفت: فرهنگ جامعه توسط رسانه ها در جامعه امروز پی ریزی و هدایت می شود و باید رسانه های ما در این راستا تلاش نمایند تا فرهنگ ایرانی اسلامی را در جامعه ترویج و در برابر ناتوی فرهنگی استکبار مقابله نماییم.

در پایان این نشست اصاحب رسانه با حضور در مرکز انتقال سوخت شهید سربرزگر شرکت نفت شاهرود از نزدیک با روند انتقال سوخت از این ایستگاه آشنا شدند.

در این بازدید عرب اسماعیلی مسئول ایستگاه انتقال سوخت شهید سربرزگر با توضیح در خصوص عملکرد این مرکز اظهار کرد: این مرکز نفت تحویلی از پالایشگاه تهران را تا مبادی مربوط تا تربیت حیدریه و گرگان و کنبد رصد و کنترل می کند و وظیفه نگهداری و کنترل خط را بر عهده دارد.

در این بازدید اصحاب رسانه با توجه به روز آزاده از مسئول ایستگاه انتقال سوخت شهید سربرزگر که از آزادگان دوران دفاع مقدس هستند تجلیل و این روز را به وی و همه آزادگان عزیز ایران اسلامی تبریک گفتند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار